مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خبر داد

حضور همدان در نمایشگاه گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اعلام اینکه همدان در نهمین نمایشگاه سراسری گردشگری و میراث فرهنگی حضور پیدا می‌کند،گفت: حضور موثر در نمایشگاه‌های گردشگری معرفی همدان را تسریع می‌کند.

حضور همدان در نمایشگاه گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، علی مالمیر در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی 27 تا 30 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود که درنظر داریم استان همدان نیز حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته باشد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: حضور در این نمایشگاه تاثیر زیادی در معرفی استان و صنایع دستی در بین استان‌های دیگر دارد.

    وی افزود: سال گذشته بخاطر کم بودن وسعت غرفه‌ها و همزمانی با تعطیلی 22 بهمن مشکلاتی در برگزاری نمایشگاه وجود داشت.

    مالمیر تاکید کرد: حضور در نمایشگاه گردشگری قشم امتیاز بزرگی برای استان در پی داشت، به طوری‌که در این نمایشگاه موفق به کسب عنوان برتر شده و مذاکراتی با استان کرمانشاه به منظور انتقال گردشگر و برگزاری دوره مشترک صورت پذیرفت.

    مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست همدان نیز درباره طرح احداث باغ وحش در روستای قلیچ‌باغی کبودراهنگ گفت: صاحب این طرح از ابتدای سال پیگر طرح بوده و همه مجوزهای لازم را کسب کرده است.

    محمدرضا محمدی افزود: زیرساخت‌های این طرح، از لحاظ مجوز‌ی فراهم است و با وجود اینکه می‌دانیم اجرای این طرح جاذبه گردشگری چندانی ندارد و با وجود شرایط جوی استان نگهداری و اجرای این طرح به نفع سرمایه‌گذار نیست ولی به احترام حقوق درخواست‌کننده، آن را پیگیری کرده‌ایم.

    وی به جانمایی نامناسب طرح اشاره و بیان کرد: محل مورد نظر برای این طرح در مسیر سایت علیصدر و در مسیر گردشگران قرار دارد که اگر در خود سایت تعبیه شده بود موافقت به‌عمل می‌آمد.

    مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: سایت‌های باغ وحش برای محیط زیست چالش‌زا بوده و مشکلات و زحمات زیادی را برای محیط زیست به دنبال دارد.

    مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز در این جلسه گفت: در طی دوسال گذشته حداقل ده سرمایه‌گذار خوب برای تپه عباس‌آباد اعلام آمادگی کرده‌اند که به دلیل نبود اسناد مربوطه از اجرای طرح منصرف شده‌اند.

    حمیدرضا یاری افزود: طرح مطالعات زیست‌محیطی برای عباس‌آباد ارائه شده و پروانه بهره‌برداری توسط میراث فرهنگی اخذ و سیستم فاضلاب‌کشی و گازکشی نیز در این مکان انجام شده است.

    وی به قدمت و نحوه ساخت این مکان اشاره و تاکید کرد: مجتمع تفریحی عباس‌آباد در سال 68توسط استاندار وقت کلنگ‌زنی و دو سال بعد افتتاح شد.

    مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: مدیریت این مجتمع از سال 80 برعهده شرکت سیاحتی علیصدر گذاشته شد که رشد کمی و کیفی قابل قبولی را در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم.

    وی عنوان کرد: مجتمع تفریحی عباس‌آباد با 40 هکتار وسعت، پنج کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و در مجموعه سایت تفریحی، رفاهی دره گنجنامه، بلوار ارم، باغ‌موزه دفاع مقدس و شهربازی خدمات و امکانات خوبی را برای مسافران فراهم می‌آورد.

    یاری به اقدامات در دست اجرا در این مکان اشاره و تاکید کرد: آمفی تئاتر روباز، محوطه‌سازی،‌ ایجاد سایت ورزشی، سایت گیاهان دارویی، سکوسازی و ایجاد کلبه کوهستانی با هدف ارتقاء سطح کیفی و رفاه حال همشهریان و مسافران صورت می‌پذیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت