نمایشگاه ویژه تولیدات زنان افغان در کابل گشایش یافت

عصر نمایشگاه- وزارت تجارت و صنایع افغانستان برای تقویت حضور زنان در عرصه اقتصادی، با برپائی نمایشگاهی تولیدات آنان را در کابل عرضه کرد. عدم امکان عرضه تولیدات زنان افغان به بازارهای داخلی و جهانی عمده ترین مشکل فعالیت این دسته از زنان اعلام شده است.

نمایشگاه ویژه تولیدات زنان افغان در کابل گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، «محمد قربان حقجو» معاون وزارت تجارت و صنایع افغانستان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه، حضور زنان در عرصه های مختلف اقتصادی از جمله تجارت، صنعت و توزیع و فروش کالا برای پیشرفت اقتصادی کشور ضروری و با اهمیت توصیف کرد.
    در شماری از این غرفه ها محصولات تولیدی ایران مانند شوینده ها به خریداران عرضه می شود. کار توزیع و فروش این محصولات را زنان افغان برعهده دارند.
    معاون وزیر تجارت و صنایع افغانستان گفت که یکهزار و 200 شرکت صنعتی و تولیدی در افغانستان وجود دارد که زنان رئیس و یا معاون آن هستند و این موضوع نشان می دهد که زنان افغان در این عرصه ها توانمند هستند.
    وی گفت که برخی از این شرکت های صنعتی، به تازگی تولیدات خود را به آمریکا و کشورهای اروپائی صادر می کنند و تولیدات آنان به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.
    حقجو گفت که همچنین حدود سه میلیون زن در نهادهای آموزش عالی و نیمه عالی افغانستان سرگرم تحصیل هستند که این می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای زنان و هم برای جامعه افغانستان باشد.
    وی همچین از چالش ها بر سر راه زنان افغانستان خبر داد و افزود که نبود امنیت، ذهنیت مردانه و نبود تخصص مشکلات مهم فرا راه زنان این کشور است که مانعی در رشد و گسترش حضور زنان در تجارت و صنعت خواهد بود.
    معاون وزارت تجارت افغانستان گفت که برای تقویت حضور زنان افغانستان در عرصه اقتصاد، پیش بینی شده تا در شهرهای بزرگ بازارهای ویژه ای برای زنان راه اندازی شود و امنیت کامل آن نیز تامین گردد تا زنان فروشنده و خریداران با آسودگی خاطر بتوانند در آن به فعالیت بپردازند.
    حقجو همچنین گفت که یک مرکز خلاقیت برای دختران در وزارت تجارت ایجاد شده است که از دختران خلاق حمایت خواهد کرد.
    معاون وزارت تجارت افغانستان اعلام کرد که در آینده نزدیک برای تقویت زنان صنعت پیشه و تاجر نمایشگاهی در مزارشریف افغانستان نیز برگزار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت