اسپانیا «فیتور» ۲۰۱۶ ؛

نمایشگاه گردشگری اسپانیا به روایت آمار

عصر نمایشگاه- آمارهای منتشر شده از نمایشگاه گردشگری «فیتور» اسپانیا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، این رویداد جهانی نسبت به سال‌های گذشته موفقیت بیشتری در جذب مخاطب داشته است.

نمایشگاه گردشگری اسپانیا به روایت آمار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، سی‌وششمین دوره جشنواره گردشگری «فیتور» که از 20 تا 24 ژانویه 2016 در مادرید اسپانیا برگزار شد، توانست 231 هزار و 872 بازدیدکننده را به خود جذب کند و با رشدی 6 درصدی در این زمینه، رکورد جدیدی به ثبت برساند.

    گفتنی است ،این رویداد بین‌المللی که محل ملاقات متخصصان حوزه گردشگری محسوب می‌شود، امسال میزبان 80 وزیر و مقام بلندپایه دولتی و غیردولتی از کشورهای مختلف دنیا بود. این نمایشگاه که عنوان بازار گردشگری کشورهای لاتین‌زبان را یدک می‌کشد، امسال با شرکت 711 موسسه و نهاد برگزار شد.

    همچنین در این دوره کمپانی‌ها و سازمان‌هایی از 165 کشور جهان از جمله ایران در «فیتور» شرکت کردند. همچنین 7398 خبرنگار از 60 کشور راهی این نمایشگاه گردشگری شدند.

    تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که نیمی از آن‌ها از کشورهای خارجی بودند، سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. کشورهایی همچون هلند، اندونزی، بلیز، گینه و پورتوریکو از جمله کشورهایی بودند که نمایندگان خود را برای شرکت در این رویداد گردشگری به اسپانیا فرستاده بودند.

    چین یکی از کشورهایی بود که در این دوره حضور فعالی از خود نشان داد. بورکینافاسو و لتونی هم نخستین حضور خود در این گردهمایی را تجربه کردند.

    با این حال شرکت‌کنندگان مهمی چون آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش و برزیل که نقش مهمی در گردشگری بین‌المللی دارند و پیش از این حضور فعالی در «فیتور» داشتند، امسال حضور پیدا نکردند.

    گفتنی است ؛با وجود این که اسپانیا در سال گذشته میلادی میزبان بیش از 68 میلیون گردشگر بوده، درآمد این کشور از این بخش افزایش پیدا نکرده است. در سال 2000 یعنی 16 سال پیش، هر گردشگر خارجی یک هزار و 100 یورو در اسپانیا هزینه می‌کرد، در حالی که این رقم حالا به 741 یورو کاهش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت