معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان :

برای حضور دانشجویان و دانش آموزان در نمایشگاه کتاب سمنان برنامه ریزی شود

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای حضور دانشجویان و دانش آموزان از نخستین روز در نمایشگاه کتاب استان برنامه ریزی کنند.

برای حضور دانشجویان و دانش آموزان در نمایشگاه کتاب سمنان برنامه ریزی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سیما رجبی در نشستی پیرامون نمایشگاه کتاب استان با نمایندگان دانشگاه ها، آموزش و پرورش و شهرداری شاهرود، ابراز داشت: باید درباره نمایشگاه کتاب استان به گونه ای اطلاع رسانی شود که از همان روز نخست، شاهد حضور پرشور علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در محل برگزاری نمایشگاه بود.
    وی یادآور شد: این فرصت به وجود آمده سبب می شود که مشتاقان کتاب خوانی به ویژه دانشجویان با صرف کم ترین وقت و هزینه، بیشترین بهره مندی را داشته باشند.
    معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی توسعه و رشد فرهنگ جامعه درتلاش است نقش خود را به خوبی ایفا کند، افزود: با وجود اینکه برپایی چنین نمایشگاهی سالانه بیش از دو میلیارد ریال برای دولت هزینه در بر دارد، انتظار می رود دست کم چهار میلیارد ریال نیز کتاب از سوی مردم خریداری شود.
    رجبی با تأکید بر سرمایه گذاری و توجه به نونهالان، بیان کرد: علاقه مندی ها در سنین کودکی و نونهالی در وجود انسان شکل می گیرد و تمام مشکلات فرهنگی ما به دلیل ندانستن و کمبود آگاهی است؛ بنابراین می توان با آشنا کردن کودکان با کتاب و مطالعه، کمی آن ها را از فضای مجازی دور کرد.
    وی همچنین از شهرداری شاهرود خواست تا با همکاری بیشتر برای نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی و فراهم کردن خودرو برای رفت و آمد بازدیدکنندگان نمایشگاه، شرایط را برای آگاهی بخشی و دسترسی بیشتر مردم نسبت به این رویداد بزرگ فرهنگی فراهم کند.
    در این نشست رییس دانشکده علوم قرآنی شاهرود، به اهمیت کتاب در دین اسلام اشاره کرد و گفت: این دین الهی با معجزه جاوید و همیشگی قرآن کریم در اختیار بشر قرار گرفته تا با این ابزار بزرگ هدایت شود.
    حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود شریعتمدار طهرانی بزرگ ترین تمایز امت اسلام نسبت به امت های پیشین را توجه به کتاب دانست و افزود: در تکاملی که خداوند در سیر تاریخ بشر قرار داد، انسان در پایان دوره ای طولانی به جایی رسید که اهمیت کتاب را درک کرده و حفظ و نگهداری و روش استفاده از آن را بیاموزد.
    وی تأکید کرد: وقتی مسلمانان با چنین فلسفه ای در خصوص اهمیت کتاب روبه رو هستند، وظیفه دارند در هر محیطی نسبت به تشویق دیگران به کتاب خوانی اقدام کنند.
    همچنین نماینده شهرداری شاهرود با اشاره به حمایت همیشگی این نهاد از کتاب و کتاب خوانی با اختصاص نیم درصد از بودجه عوارض ساختمانی هر ساله خود به نهاد کتابخانه های عمومی گفت: شهرداری شاهرود سالانه دست کم یک میلیارد ریال برای توسعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی هزینه می کند.
    وی بر همکاری بیشتر شهرداری در مواردی چون نصب بنر و پوستر، فراهم کردن خودروی حمل و نقل عمومی، آمادگی نیروهای آتش نشانی و پاکیزگی اطراف محل برگزاری نمایشگاه تأکید کرد.
    چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از 14 تا 19 آذر در سالن شهید اکبری شاهرود برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت