دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در آنکارا ؛

کتاب‌های ایرانی تنها مهمان خارجی نمایشگاه آنکارا

عصر نمایشگاه- آثار چاپ‌شده ایرانی به عنوان مهمان خارجی نمایشگاه کتاب آنکارا در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

کتاب‌های ایرانی تنها مهمان خارجی نمایشگاه آنکارا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در آنکارا و مجتمع نمایشگاهی کنگراسیون از 8 لغایت 17 ژانویه 2016(18-28 دی 1394) دائر شد و انتشاراتی های مختلف و نویسندگان و مولفان و ناشران  برای عرضه آثار و کتاب‌های تازه منتشره از شهرهای مختلف ترکیه در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

    گفتنی است ؛الهدی با ارسال کتابهایی به زبان ترکی استانبولی و انگلیسی که بیشتر با موضوعات مذهبی، ادبی بود در این نمایشگاه مشارکت نمود.آثار ارسالی از فارسی به ترکی ترجمه شده و در بردارنده ی آثار امام خمینی (ره)، انجمن شاعران ایران و آثار قرانی بود.

    همچنین نمایشگاه در طول برگزاری با استقبال خوب محققان ، اساتید ، دانشگاه ها ، دانشجویان و دانش آموزان و معلمین و عموم مردم مواجه شد و غرفه رایزنی فرهنگی  عمدتا با کتابهای  الهدی و  جامعه  مورد توجه استقبال کنندگان بود. اظهار نظر کارشناسان فرهنگی کشورمان در آنکارا حکایت از آن دراد که نهایتاً با توجه به فرصت ده روزه و استقبال از این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه درترکیه و نظر به اهمیت استراتژیک ترکیه ؛  ضرورت دارد ، در خصوص ترجمه آثار از منابع فارسی به ترکی و حضور قوی وسازماندهی شده در این نمایشگاه ها حداکثر بهره برداری بعمل آید .

    حمایت از ترجمه و چاپ و انتشار آثار فارسی در قالب طرح TOP , و برگزاری نشستی با حضور مدیر کل کتاب وزارت فرهنگ و مسئول حوزه طرح تداد (حمایت از ترجمه آثار ترکی به زبان های دیگر ) راه را برای  همکاری دو کشور در زمینه ترجمه معکوس و  همکاری های بیشتر در آینده هموارتر نمود. پیشنهادهای رایزنی محترم در ترکیه به عنوان نماینده ی نشر و فرهنگ ایران در خصوص مشارکت مفید و موثر در سالهای آتی به شرح زیر است:

    1. ارائه چاپ های نفیس قرآن خصوصا با ترجمه ترکی استانبولی و آثار کلاسیک حافظ ، مثنوی ، بوستان و گلستان و .. .. نیز قابل عرضه می باشد .

    2. ارائه نرم افزارهای چند رسانه ای فیلم ، موسیقی و کتاب های  دیجیتال ؛ خصوصا فیلم ها با زیر نویس ترکی و موسیقی ترکی ایرانی  در این نمایشگاه قابل عرضه می باشد که جای آن خالی است .

    3. امکان برگزاری 2 تا 3 نشست در خصوص معرفی ادبیات کلاسیک و معاصر ایران و یا موضوعات مرتبط با ایران و کتاب های چاپ شده وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت