در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران ؛

ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی کشاورزی‌، ارگانیک و صنایع وابسته فردا در تهران آغاز به‌کار می‌کند

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فن‌آوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی از فردا ۱۶ آذرماه به‌مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی کشاورزی‌، ارگانیک و صنایع وابسته فردا در تهران آغاز به‌کار می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، امین افتخار با اعلام این خبر اظهار داشت: بخش کشاورزی معمولاً مهمّترین بخش اقتصادی کشورهای در حال رشد است که رسالت تولید و تهیه مواد غذایی، همچنین اندوختن بخش بزرگی از ذخایر ارزی کشورها را برعهده دارد.

    وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اینکه این بخش دربرگیرنده توده عظیمی از نیروهای انسانی است،  پیشرفت کشاورزی را باید یکی از هدف‌های بزرگ اقتصادی ـ اجتماعی برشمرد.

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی ششمین نمایشگاه کشاورزی و محصولات ارگانیک با اشاره به اهمیت رابطه بخش کشاورزی و اشتغال در کشور، همچنین ضرورت ارتقا سطح تخصصی مشغولان این حوزه، یادآور شد: تمرکز بر رشد بهره‌وری به عنوان مهمّترین راهکار برای بالا بردن رشد ارزش افزوده کشاورزی محسوب می‌شود که این رشد می‌تواند از طریق آموزش تولیدکنندگان و ترویج تکنولوژی‌های نوین بدست آید.

    افتخار گفت: کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید و متعاقب آن منجر به کاهش قیمت تمام شده این محصولات باارزش شود و در عین حال جذابیت‌های کار و تولید را افزایش دهد.

    وی این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای پیوند بخش سنتی و علمی کشاورزی دانست و تصریح کرد: در کشاورزی نوین، مدرنیزه کردن ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و استفاده از نهاده‌های کشاورزی جدید نظیر انواع کودها و سموم علاوه بر امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی وغیره بحث خودکفایی کشاورزی و توسعه اقتصاد کشاورزی را هم به همراه خواهد داشت.

    رئیس شورای اطلاع‌رسانی ششمین نمایشگاه کشاورزی و محصولات ارگانیک با بیان اینکه حضور شرکت‌های اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه می‌تواند کمک شایانی برای تبادل دانش و استفاده از تجربیات جدید بین‌المللی باشد خاطرنشان کرد: قطعاً بخش کشاورزی خواهد توانست با پشت‌سر گذاشتن دوره کشاورزی سنتی و گام نهادن در مسیر کشاورزی مدرن و پایدار، خدمات شایانی به توسعه و شکوفایی جامعه جهانی ارائه دهد و از این منظر دستیابی به تکنولوژی‌های جدید و علوم و فنون روز باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار داشته باشد.

    افتخار افزود: یکی دیگر از بخش‌های مرتبط با حوزه کشاورزی، محیط‌زیست است و از این‌رو دستیابی به کشاورزی پایدار با استفاده از کود سبز به جای کود شیمیایی، رعایت تناوب زراعی، سیستم کشت مخلوط به جای تک کشتی، مبارزه بیولوژیکی علیه آفات، علف‌های هرز و بیماری‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    وی با دعوت از همه فعالان، مدیران ومتخصصان این حوزه  و همچنین رسانه‌های ارتباط جمعی برای بازدید از این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی بتواند محملی برای رشد و توسعه پایدار این حوزه در کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت