معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد

برگزاری نمایشگاه های برون مرزی فرصتی برای تبلیغ کالا و خدمات ایرانی

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در اولویت است ، گفت : برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در کشور های دیگر فرصتی مناسب برای تبلیغ کالا و خدمات ایرانی است و همچنین رایزنان ، مبلغان کالا و خدمات ایرانی هستند.

برگزاری نمایشگاه های برون مرزی فرصتی برای تبلیغ کالا و خدمات ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، ولی الله افخمی‌راد این مطلب را در نخستین نشست تخصصی پسابرجام با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) گفت و افزود: تجهیزات صنعتی از نوع کالاهای با ارزش افزوده بالاست و به‌همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از این صادرکنندگان را در اولویت برنامه خود قرار داده است.

    وی گفت : صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا از اولویت‌های حمایتی این سازمان به شمار می‌رود و شرکت‌هایی که در زمینه تولید و صادرات این نوع اقلام فعالیت دارند، باید در کشورهای محل فعالیتشان سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند و در آنجا واحدهای صنعتی ایجاد کنند.

    افخمی راد با تأکید بر نمایش توانمندی‌های صنعتی ایران در کشورهای هدف صادراتی، خاطرنشان کرد: طبق تقویم نمایشگاهی در اسفندماه نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار خواهد شد و این نمایشگاه زمینه مساعدی را برای حضور تولیدگران و صادرکنندگان در افغانستان فراهم کرده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر حضور فعال شرکت‌های صنعتی در نمایشگاه افغانستان خاطرنشان کرد: دولت برای حضور حداکثری بنگاه‌های صادراتی بخشی از هزینه‌ها را به صورت یارانه پرداخت خواهد کرد.

    وی به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه نیز بسیار حائز اهمیت است. مسئولان ترکمنی خواهان ایجاد واحدهای صنعتی در این کشور هستند، از این فرصت نیز باید به نحو احسن استفاده کرد.

    موضوع دیگر مطرح شده از سوی افخمی‌راد در این جلسه ارتباط تولیدکنندگان با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف بود که گفت: باید رایزنان بازرگانی از مجموعه‌های صنعتی بازدید کنند چرا که آنها می‌توانند فعالیت‌های صنعتی ایران را به بهترین نحو به کشورهای دیگر معرفی کنند، ضمن اینکه باید رایزنان بازرگانی کشورهای خارجی مستقر در ایران نیز از این واحدهای صنعتی دیدن کنند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه بر حضور شرکت‌های عضو انجمن ستصا در سفرهای خارجی تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم برای افزایش و تسهیل صادرات از اعضای انجمن ستصا در هیأت‌های تجاری اعزامی به کشورهای هدف یا در جلسات با هیأت‌های پذیرش شده در ایران دعوت به‌عمل آوریم.

    همچنین در پایان این جلسه نمایندگان شرکت‌های مختلف ستصا مشکلات و راهکارهای فعالیت‌های خود را مطرح و خواستار رسیدگی این سازمان شدند.

    از جمله خواسته‌های انجمن ستصا از ریاست سازمان توسعه تجارت حضور نمایندگان این انجمن در کمیته ماده 19، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی، ایجاد کارگروه مشترک با سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، همراهی با هیأت‌های تجاری ایران درکشورهای خارجی و حضور در جلسات هیأت‌های خارجی در ایران بود.

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) در سال 1378 افتتاح شد و بیش از 160 شرکت صنعتی عضو این انجمن هستند.

    این انجمن در 7 گروه اصلی و 124 رشته فرعی با هدف بومی‌سازی فناوری، توسعه روابط با کشورهای همسایه، افزایش سهم سازندگان و تولیدکنندگان در چرخه صنعتی کشور، توسعه صادرات و افزایش کیفیت محصولات فعالیت می‌کنند و حوزه‌های آب و فاضلاب، شیمیایی و دارویی، انرژی و نیرو، نفت و گاز و پتروشیمی و مواد معدنی از جمله فعالیت‌های انجمن ستصا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت