مدیر موزه های استان اصفهان خبر داد

برپایی نمایشگاه طراحی لباس زنان صفوی در چهلستون

عصر نمایشگاه- نمایشگاه طراحی لباس با الهام از پوشش زنان صفوی و نگاره های مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان دراین بنای تاریخی بر پا شده است.

برپایی نمایشگاه طراحی لباس زنان صفوی در چهلستون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، مدیر موزه های استان اصفهان در این باره گفت :نمایشگاه طراحی لباس با الهام از پوشش زنان صفوی، مجموعه نفیسی از طراحی های لباس و چاپ پارچه متناسب با طرحهای سنتی صفوی در دوران پایتختی اصفهان است.

    ساغر حمیدی افزود :دوران پایتختی اصفهان درسده یازدهم هجری قمری بود واین نمایشگاه با همکاری راحله حیدری ،طراح جوان لباسهای سنتی و فاطمه امینی نماینده ایکوم با توجه به شعار فرهنگی موزه های جهان در سال 2016 میلادی با عنوان « موزه ها و چشم انداز های فرهنگی» برپا شده است.

    وی تاکید کرد: باعنایت به شعار امسال بی شک موزه ها به عنوان مکانی برای معرفی فعالیتهای پژوهشی و هنری پژوهشگران جامعه و مردم با موضوعات متنوع خوانده شده، لذا بر این اساس این نمایشگاه در راستای بروز ذوق، هنر و خلاقیت هنرمندان، صنعتگران و پژوهشگران در دهه مبارک فجر و با توجه به انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی خلاق بر پا شده است.

    وی افزود: در این نمایشگاه 16 عدد مانتو و تن پوش با 23 نوع پارچه و مواد اولیه طبیعی و با رنگهای متنوع وباهدف معرفی طرح های معاصر همراه با ریشه های اصیل پوشاک زنانه و معرفی تکنیک های سنتی چاپ پارچه به نمایش در آمده است.

    مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون نیزگفت: این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیریت مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون و کمیته ملی موزه های ایران ( ایکوم) در تالار اصلی کاخ چهلستون همزمان با دهه فجر بر پا شده است.

    عاطفه بدرافزود: نمایشگاه طراحی لباس زنان با الهام از پوشش زنان صفوی تا 22 بهمن ماه سال جاری در مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون، پذیرای گردشگران و علاقه مندان به هنرهای سنتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت