دبیر کل اتاق اصناف ایران:

برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال منتفی شد

عصر نمایشگاه- دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به منتفی بودن برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال گفت: اصناف برای برگزاری فروش فوق العاده اقلام پرمصرف در واحدهای صنفی در چارچوب قانون نظام صنفی اعلام آمادگی کردند.

برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال منتفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» علی عوض پور در مورد برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال اظهار داشت: در سنوات گذشته شرایط تحریمی، افزایش بی رویه قیمت کالاها، محدودیت تخصیص ارز، عدم ثبات اقتصادی، کمبود کالا و عدم تعادل در عرضه و تقاضای کالاهای پرمصرف از مباحثی بود که موجبات برگزاری فروشگاه های بهاره و عرضه مستقیم کالا را فراهم می کرد.

    وی در ادامه با انتقاد از نبود زیر ساخت های لازم برای برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: با توجه به آنکه امسال شرایط اقتصادی مناسب است و بحث کمبود کالا در میان نیست بنابراین نیازی به برگزاری فروشگاه های بهاره در ایام پایانی سال نداریم.

    دبیر کل اتاق اصناف ایران همچنین به این نکته اشاره کرد که اتاق اصناف ایران متولی برگزاری نمایشگاه بهاره نیست و در قانون هم وظیفه ای به اتاق اصناف ایران برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا داده نشده است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون اصناف برای برگزاری فروش فوق العاده اقلام پرمصرف در واحدهای صنفی اعلام آمادگی کرده اند، افزود: با این وجود در صورت صلاحدید وتوافق استاندار تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن است نمایشگاه های محدود عرضه مستقیم کالا در نقاط محروم استان و با رعایت استانداردهای لازم برگزار شود.

    به گزارش مازند اصناف ،عوض پور در عین حال به تبعات و آسیب های برگزاری نمایشگاه های بهاره در کشور اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته همواره پس از برگزاری نمایشگاه های بهاره با درخواست شکایات مردمی در واحدهای رسیدگی به تخلفات صنفی از عرضه برخی کالاها در نمایشگاه ها مواجه می شدیم.

    وی همچنین در مورد طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش نیز گفت: تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش از دهه فجر امسال و با بهره گیری از توان تولیدات داخلی شروع می شود.


    به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران، هم اکنون برخی از رسته های صنفی از صندوق مکانیزه فروش استفاده می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت