نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، «بین‌المللی» می‌شود؟

عصر نمایشگاه- درحالی رییس ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از حضور تنها ۳۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه خبر داد که انتظار بین‌المللی برگزار شدن آن در سال‌های آینده بیشتر است.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، «بین‌المللی» می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، میراث فرهنگی – گردشگری - هر ساله در تمامی کشورهایی که توسعه و رشد گردشگری را مد نظر دارند نمایشگاه‌هایی به منظور ترویج و معرفی صنعت سفر و گردشگری برگزار می‌شود.

    برخی از این کشورها این نمایشگاه را برای معرفی سوابق تاریخی خود برپا می‌کنند و بعضی دیگر تلاش در ارائه دستاوردها و تلاش‌های چند دهه اخیر جامعه خود در جهت پیشرفت و توسعه دارند.

    به گزارش CHN، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از جمله نمایشگاه‌هایی است که ایران هر ساله در اواخر بهمن‌ماه میزبان برگزاری آن می‌شود و تنها رویداد رسمی نمایشگاهی در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگریبه ثبت رسیده و مورد تأیید و توجه سازمان مذکور است .

    این نمایشگاه در سال 94 با حضور ٣۰٨شرکت که فقط 24 شرکت آن خارجی بود در سالن‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در سال گذشته با وجود آنکه نام بین‌المللی بر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گذاشته شده بود اما برخی از غرفه‌های کشورهای شرکت ‌کننده مانند ترکیه خالی بود و تنها چند کشور مانند تایلند و مالزی که در صدد جذب گردشگران ایرانی هستند حضور فعالی در این نمایشگاه داشتند.

    با این وجود گفته شد که شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه، ونزوئلا، کره، مالزی، تایلند، آلمان، ارمنستان، تونس، فرانسه، چین، قبرس، ایتالیا در آن دور از نمایشگاه حضور داشتند.

    امسال نیز از 27 تا 30 بهمن ماه شاهد برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته خواهیم بود. نمایشگاهی که با توجه به تحقق برجام، قرار است ابعاد بین‌المللی‌تری به خود بگیرد چنانکه مسئولان برگزار کننده، در مهرماه سال جاری جلسه‌ای با حضور سفرای کشورهای خارجی در تهران و نیز تشکلها و واحدهای ایرانی فعال در صنعت گردشگری برگزار کردند و به معرفی این نمایشگاه پرداختند. با این وجود تاکنون که کمتر از 20 روز تا برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته باقی مانده، شاهد ثبت نام 30 شرکت خارجی هستیم.

    «فرهاد امینیان» مدیرعامل شرکت بین‌المللی و بازرگانی نمایشگاه تهران دراین باره به خبرنگار CHN گفت: «تاکنون حدود 320 شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد نام 30 شرکت خارجی به چشم می‌خورد.»

    این درحالی است که برای بیش از 100 کشور دعوتنامه حضور در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ارسال شده‌بود اما آنچه شاهد آن هستیم عدم اقبال از این نمایشگاه است.

    به گفته رییس ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، این شرکت‌ها از کشورهای ترکیه، آلمان، روسیه، قبرس، یونان، عراق، چین، مالزی، تایلند، آذربایجان و احتمالا سوریه هستند و احتمال افزایش آنها وجود دارد.

    امینیان در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد شرکت کنندگان خارجی در خور نمایشگاهی که بتوان نام بین‌المللی را بر آن نهاد، نیست گفت: «نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در شرایطی کار خود را آغاز کرد که هنوز تحریم‌ها برداشته نشده بود در عین حال باید توجه داشت که هشت دور گذشته این نمایشگاه در زمان تحریم برگزار شده‌است و به تبع آن مورد استقبال کشورهای خارجی قرار نگرفته‌است. با در نظر گرفتن چنین نکاتی می‌توان این انتظار را داشت که از سال دیگر شاهد حضور گسترده‌تری از کشورهای خارجی باشیم و امسال نمی‌توان به این مهم چشم داشت.»

    او با اشاره به آنکه تعداد آژانس‌های شرکت کننده در این دور از نمایشگاه افزایش یافته تصریح کرد: «با توجه به تعداد آژانسهای شرکت کننده در سال گذشته یک طبقه از یک سالن را به آنها اختصاص دادیم اما امسال شاهد حضور 80 آژانس ایرانی و خارجی هستیم.»

    امینیان همچنین به متراژ غرفه‌ها و قیمت آنها اشاره کرد و گفت: «غرفه‌های نمایشگاه از حدود 12 متر به بالا هستند و قیمت‌ها از متری حدود 90 تا 97 هزار تومان بدون غرفه سازی و 115 هزار تومان با غرفه‌سازی و سایر هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند. این نرخ برای شرکت‌ کنندگان خارجی در حدود 210 یورو با غرفه سازی خواهد بود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت