رییس بخش خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان :

حضور ایران در نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان

عصر نمایشگاه- رییس بخش خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: ایران چهارمین سال حضور خود در یکی از برترین نمایشگاه‌های نفت و گاز منطقه و جهان را تجربه کرد.

حضور ایران در نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، رزیتا مشکلانی در این باره گفت: بیست و یکمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت و گاز ترکمنستان از تاریخ 17 تا 19 آذر ماه 95 در عشق آباد با حضور نمایندگان کشورهای منطقه و جهان برپا شد و شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برای چهارمین سال متوالی به عنوان منتخب سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده رسمی netorganization مدیریت و سازماندهی غرفه‌های ایران را بر عهده داشت.

    وی افزود: این رویداد به دلیل برگزاری در کشور ترکمنستان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین همسایه‌های ایران و جایگاه این کشور در تعاملات تجاری فی مابین و همچنین نگاه دولتمردان ایران به ترکمنستان به عنوان یکی از بهترین مناطق سرمایه گذاری و چهارمین دارنده ذخایر گاز طبیعی دنیا دارای اهمیت فراوانی است.

    رییس بخش خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان تأکید کرد: در نمایشگاه امسال، شرکت‌های تولیدی شیمیایی کلران، تولیدی بازرگانی نیاشیمی، پتروتجارت هرمزان و نماینده صنایع آذرآب مشارکت دارند و در سه روز رقابت نمایشگاهی بخشی از توانمندی‌های کشور در صنعت نفت و گاز را به جهان معرفی کردند.

    مشکلانی تصریح کرد: متأسفانه طی ماه‌های اخیر روابط ایران و ترکمنستان به ویژه در حوزه گاز دچار تنش‌ها و چالش‌های متعددی شد که این تنش‌ها باعث شد دولت ترکمنستان تاریخ نمایشگاه نفت و گاز را تغییر دهد و اجازه ندهد نمایشگاه اختصاصی ایران برای سومین سال در شهریور ماه سال جاری برگزار شود. همچنین مرز باجگیران بر روی ایرانیان بسته و حمل و نقل کشور از طریق این مرز مختل شد و برای متقاضیان ایرانی هیچ گونه روادیدی صادر نشد. در چنین شرایطی و به منظور حفظ روابط نمایشگاهی، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با انجام رایزنی‌های لازم با شرکت برگزارکننده، بستری را فراهم کرد تا حضور ایرانیان بدون کوچکترین مشکلی صورت پذیرد.

    وی اضافه کرد: متأسفانه کشور ایران علیرغم داشتن حدود 1000 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و فاصله جغرافیایی بسیار ناچیز با پایتخت این کشور، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را در اختیار دیگر کشورها قرار داده است. در حال حاضر ایران بعد از چین و ترکیه رتبه سوم را از نظر حجم مبادلات تجاری با ترکمنستان دارد که در صورت عملکرد ضعیف ممکن است در آینده نزدیک، این جایگاه را نیز به دیگر کشورها واگذار کند.

    رییس بخش خارجی شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با بیان این که در این نمایشگاه نمایندگان ایران در کنار کشورهای مختلف از جمله چین، روسیه، قزاقستان، امارات متحده عربی، آمریکا، آلمان، ژاپن، سوییس، سوئد، انگلیس، مالزی، به ارایه و معرفی توانمندی‌های خود پرداختند، ادامه داد: این رویداد، محلی برای حضور برترین‌های نفت و گاز جهان و تعاملات تخصصی دولتمردان این کشور با تصمیم گیرندگان اصلی بخش خصوصی و دولتی دیگر نقاط دنیا است و بدون شک از فرصت این نمایشگاه می‌توان در راستای نیل به اهداف استراتژیک و اقتصادی مدنظر بهره برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت