در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران ؛

سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو ۲۳ تا ۲۵ دی ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود.

سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آریا، نشست رسانه ای سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
    دکتر محمد احمدی بافنده در این نشست با تاکید براهمیت بومی سازی در صنعت مترو اظهار داشت: مترو تهران اکنون بیش از 3 میلیون سفر در روز را انجام می دهد که این میزان در آینده به 10 میلیون افزایش خواهد یافت ضمن آنکه مترو در شهرهای دیگر کشور هم در حال گسترش است که این موارد بازار خوبی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرده است.
    وی به ظرفیت های مناسب کشور برای تحقق بومی سازی صنعت مترو اشاره کرد و گفت: اکنون 40 میلیون نیروی کار که بخش زیادی از آن جوان است در کشورما وجود دارد. خوشبختانه فارغ التحصیلان و نخبه های دانشگاهی مرتبط با این صنعت زیاد هستند بنابراین با فراهم شدن شرایط می توانیم جهش بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.
    وی افزود: اگر به اندازه 1 دلار از تجهیزات که از خارج وارد می کنیم، ساخت داخلی داشته باشیم به اندازه 3 تا 5 دلار قدرت صنعتی ایجاد می شود.
    به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران حضور صنعتگران در سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو نسبت به دو دوره گذشته افزایش یافته است و در این دوره بیش از 100 قطعه ساز در نمایشگاه حضور دارند.
    دکتر احمدی بافنده با بیان اینکه نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو در فضایی به وسعت 4 هزار متر برپا می شود تصریح کرد: صنعت گران، دانشگاهیان و دست اندرکاران مرتبط با حمل و نقل ریلی درون شهری در این نمایشگاه حضور دارند تا فضای مناسب برای همفکری و تعامل بهتر برای ارتقا توان ساخت داخل مهیا شود.
    وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: امیدوارم که امسال برآیند نمایشگاه بسیار بهتر از سالهای گذشته باشد تا بتوانیم بگوییم گام موثری را در زمینه تحقق این هدف عالی برداشتیم.
    وی ادامه داد: وقتی ما می گوییم صنعت مترو باید بومی سازی شود منظورمان این نیست که می توانیم صد در صد وابستگی خود را به خارجی ها قطع کنیم. همه کشورهای جهان به نوعی در صنعت به هم وابسته هستند. ما می خواهیم با تقویت صنعت مترو در ایران این امکان برایمان فراهم شود تا درهنگام خرید قطعات خارجی با قدرت وارد شویم و با نگاه کارشناسی و داشتن دانش فنی مناسب به درستی مذاکره کنیم. قرار نیست هم پول بدهیم و هم منت بکشیم.
    می توانیم صادرکننده قطعات در صنعت مترو باشیم
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: ساخت قطعات با کیفیت توسط صنعتگران ایرانی نه تنها می تواند نیاز بازار روبه گسترش داخل را تامین کند بلکه می توان با دانش فنی بالا، ارائه قطعات به قیمت مناسب و رایزنی بین المللی جز صادرکنندگان این صنعت هم باشیم.

    وی یکپارچه سازی در مترو کشور را یکی از ضروری ترین اقدامات برای ایجاد فضای مناسب برای بومی سازی در این صنعت عنوان کرد و گفت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که هر کدام از متروهای کشور با ناوگان و استاندارد متفاوت به بهره برداری می رسند که این باعث می شود تا قطعات متنوع باشند و این سود ساخت را برای تولید کنندگان داخلی کاهش می دهد.
    وی تصریح کرد: باید یک نهاد بالاسری به طور جدی بحث تدوین استاندارد یکپارچه که با جغرافیای مختلف ایران قابل انطباق باشد را پیگیری کند.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه این مسئولیت برعهده وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری است افزود: در حال حاضر یک مجموعه در وزارت کشور متولی امور ریلی شهری است اما توجهی به یکپارچه سازی مترو ایران نشده است.معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان در صنعت مترو حمایت کند
    دکتر احمدی بافنده با اشاره اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ما در سال های گذشته همکاری خوبی را با دانشگاهیان در این امر شروع کردیم و خوشبختانه در حال حاضر بزرگترین قرارداد ما در زمینه بومی سازی با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: برخی اوقات انجام مهندسی معکوس و دست یافتن به دانش فنی ساخت قطعات مهم به حدی پیچیده است که برای تولید کنندگان هزینه های سنگینی را به همراه دارد . این امر باعث می شود تا ساخت قطعات توجیه اقتصادی نداشته باشد.
    وی تاکید کرد: اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هزینه های تحقیقات شرکت های دانش بنیان را تامین کند مسلما می توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه با بیان اینکه اکنون در ساخت تونل های مترو به طور کامل خودکفا شده ایم گفت: تجهیزات مورد نیاز مترو در بخش بهره برداری به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می شود که در بخش اول حدود 30 تا 40 درصد تجهیزات را می توانیم در داخل تولید کنیم.
    وی ادامه داد: در زمینه بومی سازی تجهیزات پرمصرف صنعت مترو تاکنون پیشرفت های خوبی داشتیم و امیدوارم که با برپایی نمایشگاه فضای لازم برای ایجاد همکاری بیشتر بین صنعتگران، محققان و مسئولان حوزه حمل و نقل ریلی فراهم شود تا روند ساخت داخل شتاب بیشتری پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت