نمایشگاه «هنر کاربردی» در افتتاحیه‌اش ۲۲ میلیون فروخت

عصر نمایشگاه- در شب افتتاحیه «هنر کاربردی» که شب گذشته ۲۶ آذرماه در گالری گلستان برپا شد سی اثر در مجموع به قیمت ۲۲ میلیون تومان به فروش رسید.

نمایشگاه «هنر کاربردی» در افتتاحیه‌اش ۲۲ میلیون فروخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، در نمایشگاه «هنر کاربردی» انواع اشیای کاربردی با رویکرد هنری از ظروف تا میز، گلدان، زیورآلات، شمعدانی، گبه و... ارائه شده است که قیمت آنها از 32 هزار تومان تا 10 میلیون تومان تعیین شده است.

    بهرام دبیری که با مجموعه بشقاب ها، لیوان های یکصد هزار تومانی و دیس های 700 هزار تومانی و ... در این نمایشگاه حاضر است درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: آنچه که هنر کاربردی می نامیم بخش بزرگی از تاریخ هنر ایران را شامل می شود، سفال‌هایی که از 600 سال قبل وجود دارند و بعد سرامیک و سفال‌های نیشابور که در جهان بی‌همتاست تا صندوق‌ها، شانه‌ها و طراحی قاشق و چنگال.

    این هنرمند نقاش گفت: در نمایشگاه هنر کاربردی تعدادی از کارهای یکی دو سال اخیرم به نمایش درآمده، کارهایی که ادیشن ندارند و خودم  روی آن‌ها کار کرده‌ام.

    وی گفت: یکی از مسائل مهم دیگر در هنر کاربردی بحث قیمت آن است. ممکن است یک طراحی که نقاش در کارگاه نقاشی خود انجام می‌دهد چهار میلیون تومان باشد اما یک بشقاب لعابی با همه سختی‌هایی که در مراحل کار دارد بیش از 100 یا 150 هزار تومان نمی‌تواند باشد و این هم تنها به خاطر ارزش‌های زیبایی شناختی آن است.

    مریم سالور مجسمه ساز و نقاش با 6 گلدان شقایق مانند معروفش در این نمایشگاه حاضر است، گفت: ما ایرانی‌ها اصولا قبل از این که تابلوی نقاشی روی دیوار خانه‌هایمان باشد محل زندگی‌مان پر از گلدان بوده است که همه در اوج زیبایی بودند. ما به زندگی با این وسایل عادت داریم. با فرش زندگی کردیم و با این هنر عجین هستیم. من از این نمایشگاه استقبال می‌کنم و به این دلیل در این نمایشگاه حاضر شدم تا از این دیدگاه حمایت کنم.

    سالور افزود: آثارم در این نمایشگاه بین یک و نیم تا سه و نیم میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که متاسفانه نسبت به اندازه، تک نسخه بودن و وقتی که روی ساخت اثر گذاشته شده قیمت مناسبی نیست.

    گیزلا وارگا سینایی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه من یک داس، یک چاقو و یک ساتور از مجموعه گل و مرغ‌هایم را ارائه کرده‌ام. به یاد دارم مادرم چرخ خیاطی داشت که روی آن تصاویری حکاکی شده بود یا در شهر جلفا یک دستگاه چاپ دیدم که بیشتر شبیه یک مجسمه بود.

    ابراهیم حقیقی، گرافیست با دو گبه در این نمایشگاه حاضر است که هر یک 10 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. حقیقی در این باره گفت: هنر کاربردی اتفاقی نیست که به محاق رفته باشد، وقتی جهان به سوی صنعتی شدن رفت، تولید کثیر اتفاق افتاد و فروش بیشتر شد برای همین زیبایی شناسی تغییر کرد اما این موجب آن نشد که زیبایی شناسی از بین برود. اتفاقی که حتی در ایران هم افتاد و ما در تولید انبوه مثلا ملامین هایی دیده ایم که سفارش تصویر و نقاشی دارند.

    مریم زندی دیگر هنرمند حاضر در این نمایشگاه گفت: من هشت تکه از کارهای شیشه‌ای ام را ارائه داده ام، این‌آثار با همان روش سنتی شیشه‌گران در ایران ساخته شده است، اما با طرح و فرم‌هایی تازه کار کردم و نوع رنگ گذاری‌ام مدرن‌تر شده و تغییراتی در رنگ‌گذاری سنتی ایجاد کرده ام.

    در این نمایشگاه شمس الدین غازی شمایل هایی از حیوانات شناخته شده اش را به گلدان و ظرف میوه تبدیل کرده است، لیلا فرزانه که سفالگر شناخته شده ای است سه آینه قدی و سه میز بزرگ که روی آنها کار شده به نمایش درآورده است، فرانک سالور روی چند آینه گل و مرغ نقاشی کرده است، گلناز قدیری نقاشی های انتزاعی اش را روی آینه آورده، هلیا ابراهیمی، میترا دوایی، نعیمه رزاقی، شکوفه رخام، روزبه دبیری، نرگس عقدایی، شیرین غازی، طناز کمالیان، نازگل کمالیان، مهبد منیعی، سوگند میرزایی نیز با آثار خود در این نمایشگاه حاضر هستند.

    نمایشگاه هنر کاربردی تا اول دی ماه در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دایر است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت