تمبر مشترک ایران و پنج کشور جهان;

اولین نمایشگاه «تمبر سفیر دوستی» افتتاح شد

عصر نمایشگاه- پست به زمان هخامنشیان برمی‌گردد که نشان از سابقه تاریخی بالای آن در ایران دارد. از طرفی نگهداری تمبرها در قالب کلکسیون تمبر در میان افراد جامعه هم رواج بالایی داشته است. علاوه بر تمبرهای مناسبتی و رایج که به صورت دوره‌ای توسط شرکت پست چاپ و منتشر می‌شود؛ تمبرهای یادگاری جایگاه ویژه‌ای را میان علاقمندان به تمبر به دست آورده‌اند.

اولین نمایشگاه «تمبر سفیر دوستی» افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از شرکت پست، مدیرعامل شرکت ملی پست در افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی، با تقدیر از کسانی که در زمینه انتقال فرهنگ تمبر به نسل جوان کشور خدمت می کنند، گفت: «این نمایشگاه زمینه‌ساز توسعه و ارتقاء روابط در عرصه پست بین کشورهای شرکت‌کننده شده و می‌تواند اثر مناسبی بر دیگر ارتباطات نیز داشته باشد. در زمینه چاپ تمبر مشترک هم مذاکراتی با کشور اتریش صورت گرفته است که مرحله نهایی را می‌گذراند. در سه سال گذشته 30 تمبر در شورای عالی تمبر به تصویب رسید که با توجه به نقشی که در زمینه انتقال فرهنگی بین کشورها برعهده دارد، فرایند طراحی و چاپ آن با دقت صورت گرفته و به عنوان اثری ماندگار به 192 کشور عضو اتحادیه پست ارسال شد. در نمایشگاه امسال با حضور 12 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی، در مجموع 2000 اثر به نمایش گذاشته شده که در این میان بیشترین آثار ارائه شده مربوط به تمبرهای یادبود است.»

اما مهندس نصرآبادی با اشاره به اینکه تمبر سفیر فرهنگی هر کشوری است اظهار داشت: «تمبر تنها محتوایی است که پس از چاپ برای تمام کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست ارسال و برای آیندگان باقی می‌ماند؛ از این رو باید تمبر دارای بهترین محتوا از نظر رنگ، طراحی و گرافیک و موضوع باشد که در این سه سال گذشته رویکرد ما به تمبر بر همین منوال بوده است.»

همچنین رایزین فرهنگی اتریش نیز در آیین افتتاح نمایشگاه تمبر سفیر دوستی با ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه گفت: «منتظر هستیم تا نتایج این نمایشگاه و کارگروه مشترک مشخص شود.» وی در بازدید از نمایشگاه نیز از حضور دانش آموزان در این نمایشگاه به عنوان نسل آینده ابراز خرسندی کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت