نمایشگاه دائمی فرش خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

عصر نمایشگاه: رئیس مرکز ملی فرش ایران برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد.

نمایشگاه دائمی فرش خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، حمید کارگر ظهر پنج شنبه در کمیته تخصصی فرش خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد نمایشگاه یا پایگاه فرش در استان‌ها از مزیت‌هایی زیادی برخوردار است چرا که باعث معرفی و تبلیغ این صنعت اقتصادی می‌شود.

    وی با بیان اینکه تولید فرش دستبافت در خراسان جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: فرش «مود» خراسان جنوبی در سال جاری ثبت جهانی می‌شود.

    کارگر با اشاره به مشکلات بافندگان فرش خراسان جنوبی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل موجود در جامعه بافندگان فرش خراسان جنوبی عدم حمایت‌های بیمه‌ای است.

    وی با بیان اینکه این مشکل در دو سال اخیر گریبانگیر تمامی بافندگان فرش شده است، اظهار کرد: افزایش متقاضی و کمبود اعتبار برای بیمه باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

    کارگر با بیان اینکه در حوزه قالی بافی تنها چهار هزار و 80 بیمه شده داریم، ادامه داد: امید است در بودجه سال 95 مشکل بیمه برای بافندگان فرش نیز برطرف شود.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران تعیین سطح بندی برای بیمه شدگان بافنده فرش توسط تامین اجتماعی را یکی از راه حل‌های رفع مشکل بیمه‌ای آن‌ها دانست.

    جانمایی تراشه‌های الکترونیکی در تار و پود فرش برای ضبط اطلاعات

    وی با اشاره به ایجاد خوشه فرش در خراسان جنوبی، اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران از ایجاد این خوشه در خراسان جنوبی حمایت کرده و آمادگی خود را اعلام می‌کند.

    کارگر افزود: ایجاد شهرک فرش در برخی استان‌ها به دلیل برخی مشکلات موفق نبوده و امید است در خراسان جنوبی به نحو احسن انجام شود.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به شناسنامه دار کردن فرش بیان کرد: مشکل شناسنامه دار کردن فرش از دیرباز به دلیل پرهیز از شفافیت اطلاعات توسط تولیدکنندگان عملی نشده است.

    وی ادامه داد: در این راستا قرار است طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تراشه‌های الکترونیکی در تار و پود فرش جانمایی شده و فقط توسط نرم افزار‌هایی در موبایل و اینترنت قابل خواندن باشد.

    کارگر افزود: در این تراشه‌ها تمام اطلاعات فرش نیز ضبط می‌شود.

    وی با اشاره به گردآوری کتاب فرش خراسان جنوبی اظهار کرد: مرکز ملی فرش همچنین حمایت خود را در راستای گردآوری کتاب فرش خراسان جنوبی اعلام می‌کند.

    کارگر با بیان اینکه با توجه به اینکه فرش در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها موظفند بافندگان فرش را مورد حمایت خود قرار دهند.

    بیمه بافندگان فرش خراسان جنوبی مورد حمایت قرار گیرد

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار افزایش اعتبار بیمه بافندگان فرش خراسان جنوبی شد.

    مهدی ماهگلی از وجود 50 هزار بافنده فرش در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد تنها 10 درصد تحت پوشش بیمه هستند.

    وی خواستار توجه ویژه به بیمه بافندگان فرش استان شد و افزود: همچنین شرایطی ایجاد شود که تسهیلات در زمینه اجرایی به راحتی صورت بگیرد.

    ماهگلی با بیان اینکه خوشه فرش خراسان جنوبی مورد حمایت مرکز ملی فرش ایران قرار بگیرد، اظهار کرد: راه اندازی خوشه فرش در خراسلان جنوبی اثرگذاری زیادی در معرفی فرش استان دارد.

    وی همچنین خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی بافندگان فرش خراسان جنوبی شد و بیان کرد: اگر اطلاعات رنگرزان، طراحان، مربیان و ناظران در بانک اطلاعاتی جمع آوری شود، بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود.

    ماهگلی شناسنامه دار کردن فرش خراسان جنوبی را یکی از نیاز‌های بافندگان دانست و افزود: با شناسنامه دار کردن فرش از تقلب و استفاده از مواد غیر استاندارد جلوگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت