تشکیل کمیته مشترک نمایشگاه سئول و شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم‌گیری درخصوص چگونگی همکاری نمایشگاه بین المللی و شهر آفتاب، اعلام کرد: پیشنهاد شده که کمیته مشترکی با حضور مسوولان دو نمایشگاه برگزار شود تا در مورد وضعیت این دو نمایشگاه و تاثیر آنها بررسی و رایزنی شود.

تشکیل کمیته مشترک نمایشگاه سئول و شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از قانون، مهدی چمران در نشست خبری فصلی خود در مورد شکل گیری این کمیته تخصصی، اظهار کرد: وزارت صنایع نیز در این خصوص اعلام همکاری کرده است اما واقعیت این است که نمایشگاه سئول باعث ترافیک گسترده در معابر می‌شود و این ترافیک را می‌توان با چشم دید و نیازی به رمل و اسطرلاب نیست که تاثیر نمایشگاه را بر روی وضعیت ترافیک مشاهده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت شهر آفتاب، تصریح کرد: با وزارت صنایع و شرکت نمایشگاه‌ها قرار است این هفته جلسه‌ای برگزار کنیم تا همه مشکلات بررسی شود و بتوانیم برنامه منظم و دقیقی برای شهر آفتاب و سایت نمایشگاهی سئول داشته باشیم.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید برای تغییر مکان برگزاری نمایشگاه ها از خیابان سئول به شهر آفتاب کمیته تخصصی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: سازمان نمایشگاه‌ها نیز اعلام کرده است که آماده همکاری با شهر آفتاب است.

چمران با بیان اینکه نمی‌توان به طور ناگهانی همه نمایشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل کرد، ادامه داد: مسوولان سایت نمایشگاهی سئول اعلام کردند که قراردادهای زیادی منعقد کرده‌اند و نمی‌توان به طور ناگهانی همه این قراردادها را لغو کنند، برهمین اساس باید با تقویت نمایشگاه شهر آفتاب و توسعه فضای مسقف آن زمینه را برای برگزاری نمایشگاه‌های هرچه بیشتر در این نمایشگاه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر آفتاب 35 هزار متر مکعب فضای مسقف دارد، اضافه کرد: اگر شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر نیاز به فضای مسقف دارد می‌تواند با ایجاد فضاهای موقتی به این مهم دست پیدا کند، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهر آفتاب برای شروع فاز دوم خود باید نسبت به جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام کند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: از سال 83 تاکنون موضوع ترافیک نمایشگاه در دستور کار شورا قرار دارد، گفت: جلسات زیادی با مسوولان برگزار شد و تمام فرضیه‌ها از جمله حمل و نقل و یا حتی خرید زمین برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته شد، با این حال ترافیک این محدوده به دلیل افزایش خودروها زیاد است.
چمران به واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه باید به بخش خصوصی واگذار شود و بانک شهر نیز پذیرفت است که واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی را اداره کند، ما هم پیشنهاد دادیم که شهرداری درصدی از سهام را داشته باشد تا هویت شهر و شهرداری را اعمال کند.
وی با بیان اینکه لایحه مدیریت شهری هنوز به مجلس تقدیم نشده و در کمیسیون تهران و کلان‌شهرهای کشور در حال بررسی است، ادامه داد: این لایحه هنوز به هیات دولت نیز نرفته و دو جلسه در خصوص آن برگزار شده است، اما اگر دو جلسه در هفته به این موضوع اختصاص یابد تا پیش از پایان سال می‌توانیم این لایحه را به مجلس تقدیم کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به اتمام پروژه ‌های نیمه ‌تمام شهرداری به عنوان اولویت در بودجه سال 96 اشاره کرد و ادامه داد: در نظر داریم که پروژه جدیدی در شهرداری تعریف نشود به جز پروژه ‌هایی که بسیار ضروری باشد.

چمران با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری پرداخت خواهد شد تا اینکه مسائل مالی ‌شهرداری به نحوی روان و گزارش‌ های مالی تلفیق تا پایان سال 95 ارائه شود، عنوان کرد: پایان بخشیدن به تعدادی از خطوط مترو تا نیمه سال آینده از نکات مورد توجه در بودجه 96 است، زیرا هر نشست و فرونشست زمین از نظر مالی و زمانی توسعه مترو را دچار آسیب می‌کند.
وی به لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: آنچه که در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب نهایی رسید، مدنظر ما نیست. ما تبصره ای را در این لایحه آوردیم که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تخصیص و توسط اداره مالیات توزیع شود که متاسفانه مقرر شده، این مالیات توسط خزانه دولت توزیع شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه توزیع مالیات بر ارزش افزوده توسط خزانه زمان زیادی طول می کشد، خاطرنشان کرد: ما نگرانیم با این روند شهرداری‌ها که امروز نیز فشل هستند با آسیب مواجه شوند.

چمران از اتمام رسیدگی به گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری خبر داد و گفت: گزارش مرتبط با مناطق شهرداری نیز تنها 3 منطقه باقی مانده است و بعد از اتمام این مرحله می‌توانیم به گزارش تلفیق و تفریق بپردازیم.

وی با اشاره به آلایندگی شدید کامیونهای در حال تردد در شب و اتوبوس‌های دارای موتور دیزلی گفت: این ماشین‌ها از گازوئیل نامرغوب استفاده می‌کنند و معاینه فنی نیز ندارند و باعث آلودگی هوای تهران می‌شوند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین موضوع موتورسیکلت‌های کاربراتوری را در دستور کار داریم به این ترتیب که این موتورسیکلت‌ها نباید شماره گذاری شوند و علاوه بر انژکتوری شدن موتورسیکلت‌ها، ورود موتور سیکلت‌های برقی به شهر را نیز مورد تاکید قرارداده‌ایم.
چمران عنوان کرد: تعداد اعضای شورای شهر در این لایحه 35 نفر پیشنهاد شده است، اما براساس آنچه تاکنون در مجلس به تصویب ر سیده است، تعدا اعضای شورا در انتخابات آتی 21 نفر خواهد بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت