نمایشگاه «سماع سنا در بزم مینا»برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه سماع سنا در بزم مینا ، از آثار مس و آبگینه یک زوج هنرمند ، مریم وفایی و محمد نوری از فارغ التحصیلان رشته صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

نمایشگاه «سماع سنا در بزم مینا»برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،این زوج جوان هنرمند کشورمان با دارا بودن مدرک درجه 2 هنری در رشته طراحی شیشه ودارای گواهی از وزارت فرهنگ و ارشاد برای 9 سال فعالیت هنری، با برگزاری 10 نمایشگاه انفرادی و 16 نمایشگاه گروهی و شرکت در بیش از 15 نمایشگاه صنایع دستی تخصصی دارای سابقه فعالیت  15 ساله هستند و برنده جوایز بسیاری از جمله : کسب مقام اول در بخش هنری اولین جشنواره نمایشگاه کارآفرینان غرب استان تهران، انتخاب اثر فاخر از طرف موزه آستان قدس رضوی و اهدای آن به موزه آستان قدس رضوی مشهد و ... می باشند. 

محمد نوری در ارتباط با رشته هنری که در آن فعالیت دارد به روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشورگفت : همه چیز از یک واحد درسی شروع شد، درس طراحی و ساخت شیشه در محضر اساتید مرحوم ضیایی و مرحوم ناصر الهی در دانشگاه، آینده کار و زندگی ما را رقم زد. تشویق و راهنمایی های ایشان چنان ما را شیفته این هنر ساخت که توانستیم با ابداع شیوه قالب مشبک شده در شیشه ریختگی (کاشی شیشه ای) پروژه پایانی را با بالاترین امتیاز بگذرانیم. حاصل این ابداع تولیدانی با مصارف معماری و تزیینی بود، این راه را با راهنمایی و تفقد فرهیختگانی چون استاد گیو، دکتر قلعه ای، استاد وفائی، استاد مهرآوری، استاد احدااه یوسفی ادامه دادیم تا امروز.

وی در ادامه در خصوص نمایشگاه حاضرچنین بیان کرد : آثار ارائه شده برمبنای تلفیق و همنشینی فلز مس و شیشه مذاب می باشد. با دمیدن  گوی شیشه مذاب در قالب فلزی که جنس آن مس است کار انجام میشود که به دلیل ضریب انبساط حرارتی مس که به شیشه بسیار نزدیک است و موجب شکست کمتر شیشه می شود. ما در این نمایشگاه سعی کرده ایم تا از روشهای تزیین فلز مانند مشبک کاری و قلمزنی و پرداخت استفاده کنیم تا وجهی دیگر از زیبایی فلز مس در همنشینی با شیشه این ماده ملون افسونگر؛ را به دیدار دوستداران هنر تقدیم کنیم. در انتخاب نقوش هم تلاش کرده ایم با انتخاب فرم ها و طرح های سنتی در عین نو آوری و داشتن نگاهی مدرن و کاربردی روح سنت ایرانی در آثار حفظ شده و میراث دار فرهنگ کهن سرزمینمان باشیم. 

این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 4 تا 8 دی ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت