قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد

منتفی بودن احتمال بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی

عصر نمایشگاه- قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: احتمال بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی منتفی است وشهر آفتاب قطعا برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود .

منتفی بودن احتمال بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، احمد خالدی قائم مقام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از تغییر مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داده و اعلام کرد؛ طبق تصمیم مسئولان سازمان اوقاف و ستاد عالی مسابقات، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 22 لغایت 28 اردیبهشت‌ماه 1395 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    این تغییر محل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی به مصلی درحالی مطرح شده که امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جریان بازدید خبرنگاران از شهرآفتاب (محل جدید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) مصلی را براساس مصوبات شورای سیاست‌گذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ همچنان یکی از مکان‌های ذخیرهٔ وزارت ارشاد برای نمایشگاه معرفی کرده و گفته بود: اگر تا 15 اسفندماه در شهرآفتاب پیشرفت قابل قبولی مشاهده نشود، بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دوباره به مصلی بازمی‌گردد.

    این تداخل زمانی بدین معناست که ظاهرا تحت هر شرایطی نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب برگزار می‌شود و باید منتظر رساندن ضرب‌العجلی این پروژه تا اسفندماه باشیم.

    امیرمسعود شهرام نیا (قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) درباره تغییر محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قراٱن کریم به مصلی و عدم امکان بازگشت مجدد نمایشگاه درصورت بروز هرگونه مشکل غیرمترقبهٔ احتمالی، گفت: البته قرار نیست دوستان مصلی برای همیشه منتظر وزارت ارشاد و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بمانند اما به دلیل شرایط خاص پیش‌رو برای بیست ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مسئولان مربوطه در مصلی هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا همکاری لازم را برای دست نگه داشتن در قبال اجاره مصلی در ماه اردیبهشت با وزارت ارشاد داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: به‌طور دقیق نیز از چگونگی اعلام چنین خبری اطلاعی ندارم اما به‌نظر می‌رسد هماهنگی‌های صورت گرفته برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی می‌تواند به عنوان یک پیش‌ثبت‌نام یا به اصطلاح رزور باشد. هرچند مجدد تاکید می‌کنم قرار نیست دوستان مصلی تا ابد منتظر برنامه‌های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بمانند.

    به گزارش ایلنا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین در توضیح بیشتر درباره اظهارنظر مبنی بر احتمال بازگشت به مصلی درصورت عدم پیشرفت قابل قبول در شهر آفتاب تا 15 اسفند؛ یادآور شد: خوشبختانه هم سرعت کار‌ها مناسب و قابل قبول است و هم فرآیندهای عمرانی با جدیت پیگیری می‌شود. اگر همین امروز دوباره از شهر آفتاب بازدید کنیم تغییرات مثبتی را نسبت به شنبه به چشم می‌بینیم. اساسا تصمیم جدی برای تغییر مکان نمایشگاه و بازگشت مجدد به مصلی وجود ندارد و این اظهارنظر صرفا برای پیش‌بینی موارد غیرمترقبه که ممکن است بر سر هر پروژه‌ای پیش بیاید؛ اعلام شده است.

    علی اکبر اشعری (سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب) نیز درنظر گرفتن احتمالی برای بازگشت به مصلی را یکی از موارد مطرح شده و مورد بحث در جلسات سیاست‌گذاری دانست ولی تاکید کرد که این موضوع نه یک مصوبه که تنها به عنوان یک راهکار و جایگزین مورد بررسی قرار گرفته بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت