مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر:

برگزاری نمایشگاه گنجینه تهران در برلین لغو نشده است

عصر نمایشگاه- روز گذشته برخی از رسانه‌های خارجی خبر لغو برگزاری نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را در برلین منتشر کردند که مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد این خبر را تکذیب کرد.

برگزاری نمایشگاه گنجینه تهران در برلین لغو نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرآنلاین، پس از اینکه ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به آلمان برای برپایی نمایشگاه در برلین به تاخیر افتاد، رسانه‌های خارجی اخباری مبنی بر لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل دریافت نکردن مجوز خروج از سوی ایران منتشر کردند.

هرمان پارتسینگر مدیر بنیاد میراث فرهنگی پروس و مسئول موزه‌های برلین، دراین باره گفته است که نمی‌توان این نمایشگاه را، که برای اوایل دسامبر برنامه‌ریزی‌شده بود، بیش از این به تعویق انداخت.

مجید نوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد دراین باره به «خبرآنلاین» گفت: «این اخباری است که رسانه‌های خارجی از جانب خود نقل می‌کنند.»

او ادامه داد: «از جانب ما هنوز هیچ چیزی لغو نشده است و طرف آلمانی هم چیزی مبنی بر لغو این ماجرا به ما نگفته است. مطمئنا در صورت تغییر برنامه و عدم برگزاری، ما خود خبر خواهیم داد.»

حسن نوفرستی مدیر روابط عمومی موزه هنرهای معاصر هم دراین باره گفت: «هنوز خبری از لغو این برنامه داده نشده است و با توجه به تغییر و تحولاتی که در حوزه ریاست وزارت ارشاد اتفاق افتاده است، طبیعی است که این مسئله مقداری تاخیر داشته باشد.»

 پیش از این بنا بود 60 اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر، از جمله آثاری از پابلو پیکاسو، خوان میرو و اندی وارهول، در کنار آثاری از بهمن محصص و پرویز تناولی دربرلین به نمایش در بیاید.

برخی آثار هنری مدرنی که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شوند را بزرگترین مجموعه با چنین آثاری در خارج از اروپا و آمریکای شمالی می‌دانند.

گنجینه موزه هنرهای معاصر شامل بیش از هزار اثر هنری است که گفته می‌شود حدود 300 اثر آن ارزشی استثنائی دارند.

ارزش این مجموعه را تا سه میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

شش سال پیش نمایشگاهی از 33 اثر گنجینه برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت