مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان :

نمایش توانمندی روستاهای کردستان در نمایشگاه ملی توامندی روستائیان کشور

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: روستائیان استان در دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر سراسر کشور با ۱۱ غرفه توانایی خود را به نمایش می گذارند.

نمایش توانمندی روستاهای کردستان در نمایشگاه ملی توامندی روستائیان کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، کورش مرادی افزود: دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر سراسر کشور از 15 تا 18 دی امسال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
به گفته وی، روستائیان کردستانی در این دوره در 10 غرفه با مساحت 132 مترمربع حضور می یابند که مساحت اختصاصی به آنها در مقایسه با سال گذشته حدود 90 متر مربع افزایش داشته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه هر کدام از این 10 غرفه به یکی از شهرستان های کردستان تخصیص یافته است افزود: این استان علاوه بر این غرفه ها در یک غرفه نیز با نام 'ایده های نو' حضور پیدا می کند.
مرادی گفت: تلاش شده توانمندی ها، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و دامی و خشکبار روستاهای استان به صورت شهرستانی در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته شود.
وی ادامه داد: در کنار این موضوعات، آئین های سنتی، موسیقی محلی و نمایش زندگی روستایی مردمان کردستان هم در معرض بازدید قرار می گیرد.
وی افزود: هدف از حضور در این نمایشگاه، معرفی و ارائه ظرفیت ها و توانمندی های روستایی از جمله گردشگری روستایی، ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاها در راستای اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه اقتصادی روستائیان استان است.
به گفته سازمان های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و بسیج سازندگی استان کردستان برای حضور استان در این نمایشگاه همراهی می کنند.
دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر از 15 دی ماه جاری به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور استان ها و شهرستان های کشور، دستگاه های اجرایی مرتبط با هدف خدمت رسانی به روستاها و مناطق عشایری، موسسات خیریه، تولید کنندگان محصولات، صنایع دستی و روستایی برپا می شود.
در این نمایشگاه با بهره گیری از دکور زیبا، نمادهای روستایی با حضور نمایندگان اقوام ، ایلات به نمایش گذاشته می شود و غذاهای سنتی و محلی و اجرای مراسم آیینی در فضای متبوع روستایی به منزله ایران کوچک در قلب پایتخت نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه چهار روزه است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت