نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در اسپانیا :

توجه ویژه به غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا

عصر نمایشگاه- نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در اسپانیا گفت: هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شده درباره نام ایران در اسپانیا باعث شده تا به غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور توجه ویژه شود.

توجه ویژه به غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، محمد محمدی‌راد که مسئولیت ایجاد غرفه ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا را بر عهده دارد  گفت: امسال غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا بزرگتر از سال گذشته است و برنامه‌های مختلفی در کنار آن برگزار می‌شود از جمله مراسم شب ایرانی که به گفته رایزن جدید بازرگانی و سفیر ایران در اسپانیا از چند وزیر این کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده است. بنابراین امسال حضورمان در نمایشگاه فیتور پررنگ‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: سروصدایی که بعد از برداشته شدن تحریم‌ها درباره ایران شد، هیاهویی را درباره نام ایران ایجاد کرده و حتی در مجله‌های اسپانیایی مدام درباره ایران مطلب نوشته می‌شود. اکنون ایران به یک برند در اسپانیا تبدیل شده و درباره ایران و سفر به ایران حرف‌های زیادی زده می‌شود. بنابراین در نمایشگاه فیتور امسال به غرفه ایران توجه زیادی می‌شود و این هنر ماست که بتوانیم در چنین نمایشگاهی به خوبی حضور پیدا کنیم.

محمدی‌راد با بیان اینکه نمایشگاه فیتور اسپانیا هر ساله اواخر ژانویه در اسپانیا برگزار می‌شود گفت: متاسفانه بودجه کانون اتومبیلرانی و جهانگردی که متولی برگزاری غرفه ایران در این نمایشگاه است؛ همیشه محدود بوده است ولی با این وجود باید بتوانیم از هیاهوی به وجود آمده استفاده کرده و برای غرفه‌سازی هزینه کنیم تا درخور نام ایران باشد. چون امسال در سالن خاورمیانه قرار داریم و کشورهای عربی هزینه زیادی برای داشتن غرفه برتر می‌کنند.

وی افزود: کشورهای دیگر برای طراحی غرفه و جذب افراد به سمت خودشان تلاش‌های زیادی می‌کنند مانند رقص‌های محلی و نمایش فیلم و پخش پوستر از کشورشان. این‌ها جذابیت‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند تا شاخص‌تر باشند ولی ما با کیفیتی که آنها اجرا می‌کنند، برنامه‌ای نداریم. شاید چون گردشگری در ایران جوان است و بودجه‌مان محدود. کسی که در حوزه صنایع دستی فعال است شاید برایش سخت باشد که با هزینه خودش به این نمایشگاه بیاید پس ما باید برای او هزینه کنیم و صنایع دستی کشورمان را به معرض نمایش بگذاریم. همچنین دفاتر مسافرتی با توجه به اینکه با هزینه شخصی در نمایشگاه گردشگری فیتور  شرکت می‌کنند، عملکرد خوبی داشته‌اند.

محمدی‌راد بیان کرد: مخالف این هستم که در نمایشگاه، صنایع دستی بفروشیم. کشورهای دیگر هم این کار را نمی‌کنند چون این نمایشگاه محل فروش صنایع دستی نیست. در کشورهای دیگر هزینه 70 تا 75 درصدی شرکت آژانس‌ها در نمایشگاه‌های گردشگری را می‌دهند اما در ایران چنین کاری انجام نمی‌شود. کشوری مانند گرجستان تبلیغات زیادی درباره گردشگری این کشور انجام داده و با تبلیغ در یک کانال فارسی زبان توانسته است به جایی برسد که هر روز یک پرواز به گرجستان داشته باشیم.

وی افزود: به کشور اسلوونی رفته بودم و دیدم که دو و نیم میلیون گردشگر دارد و در صنعت گردشگری این کشور هتل‌ها همکاری خیلی خوبی با شرکت‌های گردشگری می‌کنند اما هتل‌ها در ایران با آژانس‌ها همکاری ندارند، همیشه پر هستند و تعدادشان هم محدود است. قیمت اتاق‌ها نیز نسبت به خدماتی که می‌دهند از نرخ اتاق کشورهای اروپایی گران‌تر است. اما چون در ایران تعداد هتل‌های خوب کم  است بنابراین هر کسی هر قیمتی که بخواهد تعیین می‌کند. ما باید برای شناساندن ایران واقعی هزینه کنیم این هزینه مهم است ولی ما گنجایش جذب توریست را نداریم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت