مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی :

حضور پررنگ آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی های روستایی تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه سراسری توانمندی های روستایی در تهران گفت: آذربایجان شرقی حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهد داشت.

حضور پررنگ آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی های روستایی تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، تقی کرمی هدف از برگزاری نمایشگاه را عرضه توانمندی های روستایی و عشایری اعلام کرد و افزود: نمایشگاه از 15 تا 18 دی ماه در تهران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته جزء سه استان برتر شدیم،ادامه داد: 21 شهرستان استان در 21 غرفه با 150 واحد تولیدی در حوزه های صنایع دستی، آثار گردشگری و محصولات کشاورزی در نمایشگاه امسال حضور می یابند.
کرمی تهاجم فرهنگی را یکی از دغدغه های نظام دانست و راه برخورد با آن را احیای سنت های پسندیده ملی و محلی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه، آئین ها و سنت های بومی و محلی، بازی های محلی، لباس های سنتی به نمایش گذاشته می شوند.
وی ادامه داد: الگوی زندگی روستایی کندوان در فضایی به وسعت 50 متر مربع فضای مسکونی و 30 متر مربع حیاط، نحوه زندگی یک روستایی را به تصویر می کشد.
مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین افزود: روستای بنیس شبستر به عنوان پایلوت کارآفرینی و روستای زاویه جلفا به عنوان روستای فناورانه در دومین نمایشگاه توانمندی های روستایی نمایش داده می شوند.
کرمی خاطر نشان کرد: در کنار نمایشگاه، دوره های متعدد آموزش کار آفرینی برای دهیاران و شوراها برگزار می شود.
وی با تمجید از هنرنمایی هنرمندان آذربایجان در غرفه آرایی استان، اظهار کرد:مقبرة الشعرا به عنوان نماد غرفه آذربایجان شرقی انتخاب و مسجد کبود نیز در مجموعه نمایشگاه نصب شده است و عشایر استان نیز با نصب چادر، سبک و شیوه زندگی خود را به نمایش می گذارند.
دومین نمایشگاه سراسری توانمندی های روستایی دقایقی پیش توسط معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در تهران افتتاح شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت