مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه اعلام کرد:

رکوردزنی صنعت نمایشگاهی در سال ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- گزارش شاخص مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه (CEIR) در سال ۲۰۱۶، نقطه اوج جدیدی را برای صنعت نمایشگاهی جهان در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده است.

رکوردزنی صنعت نمایشگاهی در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شاخصCEIR، صنعت نمایشگاه سال2015 را تحلیل و چشم انداز سه سال آینده را ترسیم می‌کند. در واقع با وجود بدبینی گسترده و کاهش سرعت فعالیت در طول سه ماه چهارم سال 2015 اقتصاد آمریکا توانست نشانه‌های قابل توجهی از رشد و نمو در حوزه نمایشگاهی را به عرصه نمایش بگذارد.
البته بخشی از این نقاط قوت با کاهش روند توسعه انرژی و صادرات خالص که برای دستیابی به نرخ رشد 2.4 درصدی تولید ناخالص داخلی مورد نیاز بود، خنثی شد.  با توجه به طرح فعلی CEIR، رشد صنعت نمایشگاهی در سال 2016 تا حدودی مشابه، یا شاید کمی ضعیف‌تر  از سال گذشته است. البته این طرح پیش‌بینی می‌کند، درصورتی که تفاوت معناداری در میزان واردات و صادرات این کشور دیده شود، روند رو به رشد این صنعت تا سال 2018 شتاب بیشتری می‌گیرد.
این گزارش خاطر نشان می‌کند، تا به امروز هزینه‌های دولتی کمک کمی به رشد این صنعت کرده است. بنابراین باید برای رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی باید به رشد تولید ناخالص داخلی در چند سال آینده توسط بخش مصرف کننده و کسب و کارهای خصوصی امید داشت. در نهایت با ثبات سرمایه‌گذاری در انرژی و صادرات خالص می‌توان رونقی در نمایشگاه‌ها ایجاد کرد.
بخش‌های پیشرو صنعت نمایشگاهی شامل، ماشین آلات سنگین ساختمان سازی (ID) و تعمیرات سازه‌های ساختمانی (HM) است که هر دو جهش‌های خوب اقتصادی را در این حوزه تجربه کرده‌اند. این در حالی است که بخش دولتی (GV) نسبت به این دو بخش به دلیل کمبود بودجه، به ویژه برای آموزش، آموزش و پرورش و سفر از رشد کمتری برخوردار است.
آلن شاو، اقتصاددان ارشد موسسه جهانی مشاوره اقتصادی در این زمینه می‌گوید:رشد اقتصادی و شغلی باید به تحریک و توسعه صنعت نمایشگاه بیانجامد. با این حال، به دلیل ارتباط رشد بخش‌های ID و HM با اصول اقتصاد کلان، می‌توان گفت که رشد این بخش‌ها با سرعت کمتری نسبت به پیش‌بینی‌های رخ داده است. با همه این تفاسیر هنوز شاخص کلی CEIR به میزان 0.1 درصد بالاتر از تولید ناخالص داخلی است.
این گزارش نشان از رشد 2.7 درصدی در سال 2017 و 3 درصدی در سال 2018 دارد. البته این مهم با تقویت افتصاد تسریع خواهد شد. این عملکرد نشان دهنده سریع‌ترین نرخ رشد پایدار در تاریخ شاخص CEIR است. بنابراین انتظار می‌رود در سال 2018، شاخص کلی صنعت نمایشگاهی به بالاتر از نقطه اوج قبلی خود در سال 2007  که حدود 3.5 درصد بود، صعود کند.  البته از بخش‌های مورد توجه در این گزارش میتوان به این موضوع اشاره کرد که با وجود سقوط قیمت نفت و مواد خام، نشده نمایشگاه‌های این بخش در سال 2015 با رشد روبهرو شدند. در واقع امکان دارد تاثیرات گسترده و مخرب ناشی از سقوط قیمت نفت بر صنعت نمایشگاهی در سال 2016 نمایان شود. از این رو، به روز رسانی پیش‌بینی شاخص CEIR در کنفرانس پیش‌بینی CEIR که در روزهای چهاردهم و پانزدهم سپتامبر 2016 در ساختمان و مرکز تجارت بین‌المللی رونالد ریگان در واشنگتن برگزار گردید، ارائه شد.
برایان کیسی، رئیس CEIR در این رابطه توضیح داد: این ششمین کنفرانس پیش‌بینی سالانه ما بود و ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات جدید و دیدگاه‌هایی که مدیران صنعتی بر آنها تکیه دارند، مشتاق بودیم‌.


منبع:  Exhibition World

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت