رئیس میراث فرهنگی نمین عنوان کرد

حضور قدرتمند و چشمگیر شهرستان نمین در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی تهران

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نمین گفت: نمین تنها شهرستان دارای دو غرفه در میان شهرستان‌های استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور بود.

حضور قدرتمند و چشمگیر شهرستان نمین در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، هاشم نهامین در بازدید از نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر کشور با بیان این مطلب که نمین تنها شهرستان دارای دو غرفه در میان شهرستان‌های استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور بود، اظهار کرد: غرفه‌های شهرستان نمین با استقبال بسیار مناسب میهمانان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این رویداد بزرگ نمایشگاهی در غرفه‌های شهرستان نمین انواع صنایع‌دستی شهرستان از جمله گلیم و ورنی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله عقیق، انواع گیاهان دارویی، تابلوهای معرق چوب و عکاسی با لباس سنتی منطقه به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین با اشاره به اینکه اینگونه رویدادهای نمایشگاهی در سطح کشور باعث ایجاد فضایی مناسب برای تبلیغ و هم چنین بازاریابی برای عرضه هنرمندی‌ها و توانمندی‌های روستاییان و عشایر شهرستان‌ها فراهم می‌آورد، یادآور شد: معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان نمین از جمله برنامه‌ها و اهدافی بود که در این نمایشگاه با جدیت در حال انجام بود.

نهامین با بیان اینکه برخی کارها و ابداعات جدید هنرمندان شهرستان نمین در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت، گفت: سه تن از هنرمندان شهرستان نیز در محل این نمایشگاه حضور داشتند تا مردم از نزدیک هنرمندی و توانمندی‌های آنان را مشاهده کنند.

 دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور با شرکت 428 شهرستان از 31 استان با هدف خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق عشایری، از 15 تا 18دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه چهار روزه با بهره‌گیری از المان‌های روستای نمادین با حضور نماینده اقوام، ایلات و عرضه غذاهای سنتی و محلی و اجرای مراسم آیینی، فضای مطبوع روستایی به منزله ایران کوچک در قلب پایتخت ایجاد شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت