نمایشگاه آثار گره چینی، مهمان سازمان میراث فرهنگی شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار هنرمندی خود آموخته، استاد مبین نعیمایی عالی در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار گره چینی، مهمان سازمان میراث فرهنگی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، صنایع دستی و گردشگری، استاد مبین نعیمایی عالی از شهرستان چالوس با آثاری زیبا و فاخر از گره چینی، با سابقه فعالیتی 40 ساله در رشته چوب،  20 سال است که به صورت خود آموز استاد رشته گره چینی شده است.

نعیمایی با داشتن مدرک درجه هنری 3 و سابقه حضور در چندین نمایشگاه داخلی و دارا بودن عنوان هنرمند برتر گره چینی استان مازندران در سال 83 و هنرمند مورد تقدیر سال 94 ارومیه و بسیاری عناوین دیگر درخصوص رشته گره چینی و زمینه فعالیت خود چنین عنوان کرد: بنده به همراه پدرم به شغل خانوادگی نجاری مشغول بوده ام که به مرور زمان با بازدید از موزه ها و کارگاههای هنرهای سنتی به کار هنری با چوب علاقمند شدم و به صورت خود آموز و بدون استاد شروع به کار در این رشته کردم.

وی در ادامه گفت: بنده با نوآوری استفاده از خط بنایی در هنر گره چینی، اولین نفر در کشور هستم که موفق به این کار شدم و با همین نوع آوری کوچکترین درب دولنگه ساخته شده در ایران را به ابعاد 41 در 18 سانتی متر ساختم. این درب که یک طرف آن نقشه ایران و منشور کوروش و اشعار فارسی است در لنگه دیگر با همان آلات گره چینی به خط بنایی اسامی ائمه اطهار کار شده  است.

نعیمایی عالی در ادامه افزود: کارهای من اکثرا کاربردی بوده  و در ساختمان سازی و دکور منازل بسیار استفاده دارد از جمله، درهای منازل بیشترین زمینه تولید آثار گره چینی هستند. که بنده مثل یک  تابلو هنری از انواع چوبها و انواع روش‌ها از مقرنس و منبت به همراه گره چینی با نقوش سنتی در خلق آثار استفاده می‌کنم.

 این استاد و هنرمند گره چینی ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم سازی فرصت نمایشگاه تاکید کرد: بیشتر هنرمندان برای فروش آثار خود مشکل دارند و بازاری برای جلب مشتری و فروش کارهایشان نیست، اگر در این مورد به ما مساعدت و یاری شود تمام دغدغه های ما رفع می شود، زیرا حتی هنرمندی که موفق به دریافت تسهیلات به کمک مسئولین از بانکها شده است، اگر فروش نداشته باشد از عهده پرداخت اقساط هم برنمی آید.

این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 18 تا 22  دی ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه مندان است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت