۳ نمایشگاه هنرهای تجسمی در گالری شیرین برپا می شود

عصر نمایشگاه- با نمایش نقاشی های خلیل سمایی جابلو،حجم های شکیبا پرورش و طراحی های مدرن سهیل فراهانی راد ۳ نمایشگاه هنرهای تجسمی از فردا ۲۴ دی ماه در گالری شیرین برپا می شود.

۳ نمایشگاه هنرهای تجسمی در گالری شیرین برپا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان،  سه نمایشگاه نقاشی ، حجم و آثار هنربرخواسته از معماری از روز جمعه 24 دی ماه  در گالری شیرین افتتاح می شود.

در این نمایشگاه های نقاشی های خلیل سمایی جابلو با عنوان« من مقدس» و حجم های شکیبا پرورش با عنوان «رهین و رهینه» و آثار سهیل فراهانی راد با عنوان «طاق» به نمایش در می آید.

خلیل سمایی جابلو در  توضیح نمایشگاه « من مقدس» می گوید: از بطن خرده فرهنگهای به جای مانده از عهد قدیم و غار نگاشته های ملل مختلف دنیا و به طور خاص ایران به اسطوره بودن پرندگان و نقش آنها در ادبیات و زندگی روزمره ی بشر پی می بریم. در ادبیات، از کهن تا به امروز این تداوم از کلیله و دمنه و مرزبان نامه تا ناگهان در دل جنگل (عاموس عوز) و قلعه حیوانات (جورج ارول) حضور پی در پی داشته است و تماما برای بیان اتفاقات و مسائل موجود جامعه بشری به صورت اعتقادی یا انتقادی نقش بازی کرده است.
پرنده کرکس نمادی است با آرایه های فرهنگی و تاریخی که دارای دلالتهای سیاسی و اجتماعی می باشد. کرکس هایی که بر بلندی های سنگی بال گشوده اند و قدرتمندانه بر فراز گرد شده کره خاکی اوج گرفته اند مقدسانی هستند که در اقصی نقاط جهان به نام دموکراسی و آزادی و عدالت همه را به بازی گرفته اند، سلطه گرانی که با پول و قدرت و باورهایشان می خواهند پاره استخوانهایمان را نیز به سعادت برسانند و در این دایره سرگردان فلاکت هاست که گریبان گیر  بشر می شود تا یک انسان به سعادت رسیده.
هر آنچه که رنگ و نقش بر روی بوم های من برای شما بیان می کند ترکیب انسان و حیوانی است با فرم های ناقص الخلقه که ما را به تاریخ می برند همانطورکه پیرس میگوید: ((نشانه چیزی است که چیز دیگری را برای کسی از زاویه ی دیدی بیان می کند)) و نشانه های من بر روی بوم با حضور مستمر کرکسان رویین تن، گویای سلطه حاکم بر جامعه بشری و حضور فیگورهای ازهم پاشیده در اطراف آن که خود بی اختیار تا دست بر قلم میگیرم در بستر بوم ظاهر می شوند از ویرانگریها سخن میگویند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت