نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا (فیتور)؛

برگزاری مراسم شب ایرانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید

عصر نمایشگاه- در حاشیه سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا (فیتور) مراسم سنتی شب ایرانی با حضور دهها نفر از میهمانان ایرانی و اسپانیایی برگزار شد.

برگزاری مراسم شب ایرانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این مراسم که با هدف تبیین جاذبه های فرهنگی و میراثی کشورمان و تبادل نظر بین فعالین حوزه های مختلف صنعت گردشگری برگزار شد، سخنرانان توانمندی و ظرفیت های گردشگری و مشوق های سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی، میراثی و گردشگری کشورمان را تشریح کردند.
«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا طی سخنانی با ابراز تأسف از حادثه تأثر برانگیز برج تجاری پلاسکو در تهران، خاطره شهادت آتش نشانان غیور کشورمان که فداکارانه جان خود را برای نجات هموطنانشان در طبق اخلاص قرار دادند گرامی داشت و اظهار داشت تاریخ ایران سرشار از رشادت و فداکاری مردمانی است که به جهانیان درس فتوت و رادمردی داده اند.
دیپلمات ارشد ایرانی با ابراز خرسندی از حضور قوی و متفاوت ایران در نمایشگاه امسال فیتور اظهار داشت دولتمردان و تصمیم گیرندگان کشور به اهمیت راهبردی صنعت گردشگری با رویکردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بخوبی واقفند و برای غلبه بر نارسایی های زیرساختی در حوزه های مختلف صنعت گردشگری شامل هتل سازی، خطوط ریلی، زمینی و هوایی با ارائه مشوق های استثنایی به سرمایه گذاران عزم قاطع دارند.
سفیر کشورمان در این راستا ، اقدامات سرمایه گذاران اسپانیایی در صنعت گردشگری در فضای پسابرجام را تشریح کرد.
پروفسور «گوستاوو مورالس» ایران شناس شهیر اسپانیایی نیز در این مراسم گفت: با مطالعه سیر شکل گیری تمدن مادها در فلات ایران تا امروز در می یابیم که ایرانیان در هر عهد و زمانی بر محیط پیرامون خود اثر گذاشته اند و حتی به متجاوزان و اشغالگران کشورشان نیز از فرهنگ غنی خود آموخته اند.
پروفسور مورالس افزود ایرانیان با استقبال از آئین اسلام، حوزه های مختلف تاریخ و هنر اسلامی را نیز متأثر ساختند و پایه گذار فرهنگ اسلامی – ایرانی شدند که همچنان بر تارک جهان می درخشد.
ایران شناس اسپانیایی افزود جهانگردانی که به ایران سفر می کنند شیفته فرهنگ غنی و مهربانی مردم ایران می شوند و این سرمایه ای ارزشمند برای ایران و ایرانیان است.
خانم «دانیلو اوتلو» مدیر شرکت بین المللی گردشگری اسکال که در 92 کشور جهان فعالیت دارد ایران را مهد یک فرهنگ غنی منحصر به فرد دانست که دیدار از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و آشنایی با مردمانش از رویاهای گردشگران بین المللی است.
وی افزود ایران یکی از اهداف اولویت دار شرکت اسکال برای اعزام گردشگران خارجی در سالجاری است.
آقای «میگل نیئتو» نماینده وزارت توریسم اسپانیا با قدردانی از حضور قوی ایران در نمایشگاه فیتور اعلام داشت اسپانیا برای افزایش گردشگران دو کشور مصمم است و در نمایشگاه گردشگری ایران شرکت خواهد کرد.
در این مراسم، آقای «ناصرالملکی» نایب رئیس هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران بعنوان متصدی برگزاری این نمایشگاه در هفت سال اخیر به تشریح جاذبه های گردشگری ایران پرداخت و اظهار داشت ایران یکی از 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های گردشگری است.
دکتر اصغری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران حمایت اتاق بازرگانی از تلاشگران و کارآفرینان صنعت گردشگری جهت ارائه تسهیلات سرمایه گذاری انحصاری یا مشارکتی را تشریح کرد.
«غلامرضا غفرانی» نماینده شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران موسوم به 'سمگا' به اقدامات مختلف و ایجاد شرکت های تخصصی در خدمت صنعت گرشگری کشور در حوزه های احداث، مدیریت، مشارکت، بازسازی اشاره وبرای هرگونه همکاری با سرمایه گذاران اسپانیایی ابراز آمادگی کرد.
نمایشگاه فیتور از روز چهارشنبه 29 دی با حضور حدود 10 هزار شرکت از سراسر جهان با شعار پایدار نمودن رشد صنعت توریسم با رویکرد احترام به محیط زیست آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه می یابد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت