با حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی صورت گرفت

سازمان میراث فرهنگی، میزبان نمایشگاه حکاکی روی چرم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه حکاکی روی چرم با برند «پوریا چرم»، از آثار هنرمند جوان شهین نظری به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از ۲ تا ۶ بهمن ماه در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

سازمان میراث فرهنگی، میزبان نمایشگاه حکاکی روی چرم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، شهین نظری که حدود 20 سال است در رشته‌های هنری مختلف فعالیت دارد، در زمینه معرفی رشته حکاکی روی چرم گفت: مدت 5 سال از این سابقه 20 ساله به صورت خاص در رشته حکاکی روی چرم بوده، تا کنون در بیش از 30 نمایشگاه داخلی و 3 نمایشگاه اروپایی شرکت کرده و موفق به دریافت دو نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران و چندین تقدیرنامه از طرف مسئولان کشوری برای کارآفرینی و کیفیت و حضور پرثمر در نمایشگاه های داخلی و خارجی شده‌ام.

نظری در خصوص هنر حکاکی روی چرم چنین ادامه داد: مراحل کار حکاکی بر روی چرم بدین صورت است که ابتدا باید الگوهای لازم را طراحی کرده و سپس مرحله برش بر روی چرم انجام شود و بعد طراحی نقوش روی کار انجام می‌شود و در مهمترین بخش کار انجام حکاکی طرح‌ها بر روی چرم شکل می‌گیرد. بعد از آن مرحله رنگ کاری و آسترکشی و مرحله آخر آن نیز دوخت و نصب ملزومات بر روی کار است.

وی با اشاره به تنوع آثار و محصولات تولیدی‌اش در زمینه‌های کیف‌های دیپلمات اداری، کوله پشتی، کیف‌های روی دوشی، مجلسی، سفری، پول، تابلو، جلد موبایل، جاسوئیچی و دستبند چرمی و سایر سفارشات مشتریان و علاقه‌مندان، شاخص کارهایش در این نمایشگاه را کیف‌های دیپلمات اداری و کوله‌پشتی و کیف مجلسی کلاسیک و سفری به ویژه تابلوهای نقوش برجسته هنری دانست.

این هنرمند در ادامه با تشکر از دفتر صادرات معاونت صنایع دستی بیان کرد: به نظر من در زمینه کارهای هنری باید اول شرایط فراهم و راه برای عرضه و ارائه کارهای هنری باز شده و سپس به هنرمند برای صادرات و ارز آوری مساعدت‌های لازم انجام شود. همین کارهای کوچک باعث شکوفایی اقتصادی و کارآفرینی و اشتغال زایی و نمایش فرهنگ و تمدن و هویت غنی ایرانی-اسلامی به جهانیان خواهد شد.

وی در پایان گفت: به عنوان یک هنرمند معتقدم هیچ هنری همچون صنایع دستی نمی‌تواند عشق به خدا و وطن دوستی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و انسانی، شور و شوق زندگی و وارستگی و کمال انسان را به سایرین انتقال دهد و در حقیقت صنایع دستی دمیدن روح زیبایی و طراوت به زندگی انسانها است.

این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 2 تا 6 بهمن ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت