در نشست خبری کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر مطرح شد

نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای کانون برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- «علیرضا حاجیان‌زاده» مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای کانون برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، نشست خبری کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی  صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

    «علیرضا حاجیان‌زاده» مسئول این کمیته تصریح کرد: دهه فجر بازنگری در ارزشها و آرمانها برای نسل اول انقلاب است. از طرفی فصلی نو برای نسل جوانی است که این آرمانها را سینه به سینه به آنها منتقل شده است.

    وی افزود: حفظ آرمانهای انقلاب نیاز به تربیت نسل جدید دارد.بنابراین دستگاه‌ها و حوزه‌های مربوط به کودک و نوجوان وظیفه سنگینی برعهده دارند. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران، گروه کودک و نوجوان شبکه 5 و...

    حاجیان‌زاده با اشاره به فعالیت های ویژه‌ای که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده به برخی از آنها اشاره کرد.

    • تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی‌(ره)
    اعضای مراکز فرهنگی‌هنری اداره کل کانون استان‌های تهران و البرز همراه با مدیران، مربیان، کارکنان کانون و سایر اعضا کمیته کودک و نوجوان مانند سال‌های گذشته در آستانه دهه مبارک فجر، برای گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیا‌ن‌گذار انقلاب حضورخواهند یافت. نثار گل و خوانش بیانیه‌ اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران از برنامه‌های این مراسم است. این برنامه روز سه‌شنبه 5 بهمن از ساعت 10 تا 10:30 برگزار می‌شود.

    • افتتاح مراکز فرهنگی‌هنری
    یکی از برنامه‌های هر ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، شهری و روستایی، سیار، کتابخانه پستی، مراکزعرضه تولیدات کانون، سالن‌های سینمای کودک و نوجوان در سراسر کشوراست.
    در سی و هشتمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت 22 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، مرکز سیار شهری و روستایی، مراکز فروش وسالن سینمای در 7 استان آغاز می‌شود. اسامی این مراکز به شرح زیر است.
    - راه‌اندازی 3 مرکز فروش خلخال، بیله‌سوار و جعفرآباد دراستان اردبیل
    - افتتاح 3 کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های درمیان، دستگردان و طبس در استان خراسان جنوبی
    - راه‌اندازی کتابحانه سیار شهری در بیرجند در استان خراسان‌جنوبی
    - افتتاح 2 مرکز فرهنگی‌هنری در شهر طرقبه وتوس در خراسان‌رضوی
    - آغاز به کار کتابخانه سیار شهری در مشهد
    - شروع به کار 4 سالن سینما در شهرهای خرمشهر، آبادان، اندیمشک و سوسنگرد در استان خوزستان
    - افتتاح 2 مرکز فرهنگی‌هنری علی‌آباد کتول و گالیکش در گرگان
    - راه‌اندازی 2 فروشگاه عرضه تولیدات کانون در شهرستان آق‌قلا و گرگان
    - گشایش کتابخانه سیار در آبیک استان قزوین
    - راه‌اندازی فروشگاه تولیدات کانون در شهر قزوین
    -آغاز به کار مجدد کتابخانه سیار روستایی پس از 8 سال (تغییر وسیله نقلیه و تجهیز آن) در شهرستان نهاوند در استان همدان
    همچنین 2 آسمان‌نمای دیجیتال در استان‌های چهار محال و بختیاری و گلستان در ایام دهه فجر شروع به کار می‌کند.
    اطلاعات افتتاح مراکز در دهه مبارک فجر از طریق روابط عمومی و امور بین الملل کانون در اختیار رسانه‌‌ها قرار می‌گیرد.


    • انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی
    کمیته کودک و نوجوان، پوستر سی ‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر و در اختیار مسوولان این کمیته در سراسر کشور قرار داده است تا برای اطلاع علاقه‌مندان در مکان‌های مورد نظر نصب شود.
    در پوستر از شعار ستاد دهه‌ فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی»، تصویر دو کبوتر به عنوان نشانه‌ آزادی و رهایی و از سه رنگ‌ پرچم ایران استفاده شده است.
    همچنین براساس طرح پوستر، بنرهایی برای نصب در خیابان‌ها و استفاده در مسیرهای راه‌پیمایی در سراسر کشور تهیه می‌شود.

    • گرامی‌داشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و برگزاری برنامه حاملان قرآن توسط اعضای مراکز کانون استان تهران
    هر ساله هم‌زمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی رأس ساعت 9:33 دقیقه صبح 12 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسوولان محترم لشکری و کشوری در جوار مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود. کانون نیز در اجرای این برنامه همکاری دارد. 15 عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره 20 تهران به عنوان حاملان قرآن در این برنامه حضور دارند.

    • برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
    این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی در تهران برگزار می‌شود. قصه‌گویان شامل مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون، ‌مربیان مراکز فراگیر، آزاد، نوجوانان، رضوی و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه‌هایی با موضوع‌های «آزاد با درون مایه آموزشی، تربیتی» و «زندگی به سبک ایرانی - اسلامی» و «رضوی» ارایه می‌کنند. گفتنی است امسال قصه‌گویان خارجی در بخش رقابتی نیز حضور خواهند داشت.
    داوری مرحله پایانی این رویداد بین‌المللی از بین 4هزار و 305 شرکت‌کننده در شش بخش به پایان رسید و در نهایت یک گروه سه نفره داوری برگزیدگان بخش‌های مربیان کانون و آزاد و برگزیدگان چهار بخش دیگر را برای شرکت در مرحله پایانی این جشنواره، به تفکیک معرفی کردند.
    اسامی 57 برگزیده شامل 20 مربی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 10 پدربزرگ و مادر بزرگ، 11 نوجوان، 3 قصه‌گوی فراگیر و 8 قصه‌گوی رضوی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اعلام شده است.
    روند برگزاری جشنواره از تابستان امسال در 31 استان کشور آغاز شد و پس از داوری اولیه قصه‌ها در سطح استان‌های کشور، در مجموع یک‌هزار و 288 قصه در اختیار شش داور مرحله پایانی قرار گرفت.
    فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به زبان‌های عربی و انگلیسی برای مشارکت و حضور علاقه‌مندان دیگر کشورها در جشنواره، ترجمه و منتشر شد.

    • ششمین نمایشگاه دوسالانه‌ هنرهای تجسمی اعضای کانون
    آثار ششمین دو سالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای مراکز ثابت، فراگیر، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
    برگزیده‌ای از 1696 اثر در چهار رشته‌ نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی و سفال‌گری، که به دبیرخانه ششمین دوسالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای مراکز کانون رسیده است در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.


    • برگزاری مسابقه عکس  و فیلم در پورتال کودک 24
    علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت koodak24.ir  عکس‌ها و فیلم‌های خود از جشن‌های دهه فجر و راه‌پیمایی 22 بهمن را از تاریخ 10 تا 30 بهمن بارگذاری کنند. پس از پایان مهلت مسابقه، به 50 نفر از برگزیدگان که بیشترین امتیاز را از مخاطبان و بازدیدکنندگان گرفته باشند. هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌شود. همه گروه‌های سنی پس از عضویت در سایت کودک 24 می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

    • برگزاری مسابقه اینترنتی
    در ایام دهه فجر مسابقه اینترنتی «مسیر پیروزی در کلام آسمانی» در سایت مسابقات کانون به نشانی kanoonquiz.ir فعال خواهد شد. در این مسابقه از آیات قرآنی که در آن به پیروزی و علل آن اشاره شده است به عنوان منبع استفاده می‌شود. به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.


    • نمایش نیم بهای فیلم‌های کودک و نوجوان در سینماهای کانون در سراسر کشور
    مجموعه‌ای از فیلم‌های کودک و نوجوان کانونی و غیرکانونی در ایام دهه فجر در سینماهای کانون در سراسر کشور به صورت نیم بها نمایش داده می‌شود. نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان با عنوان طرح کانون نمایش اجرا می‌شود.

    • اجرای تئاتر به صورت رایگان
    مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در ایام دهه فجر به صورت رایگان نمایش‌های خود را در مرکز تئاتر کانون در بوستان لاله به روی صحنه خواهد برد.
    همچنین تریلی سیار کانون با حضور در استان‌های گلستان، سمنان و تهران برای کودکان و نوجوانان نمایش اجرا می‌کند.


    • حضور مربیان قصه‌گوی کانون در مدارس
    مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران در دهه فجر در مدارس شهر تهران حضور خواهند یافت تا با استفاده از هنر قصه‌گویی، وقایع و حوادث‌ انقلاب را برای دانش‌آموزان روایت کنند و آنان را با شخصیت‌های دوران انقلاب آشنا سازند.
    همچنین این برنامه در برخی استان‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

    • برپایی نمایشگاه تولیدات کانون
    در ایام دهه در سراسر کشور نمایشگاه‌هایی از تولیدات کانون شامل کتاب، سرگرمی عروسک، بازی‌های رایانه‌ای و ... برپا خواهد شد و تولیدات کانون با تخفیف به علاقمندان ارایه می‌شود.

    • نمایش رایگان فیلم سینمایی «بچه‌اینجا» در سالن‌های سینما کانون خوزستان
    در این فیلم زندگی شهید بهنام محمدی مدافع نوجوان خوزستانی در جنگ تحمیلی عراق، به تصویر کشیده شده است. همزمان با ایام دهه فجر فیلم فوق در سالن‌های سینما کانون استان خوزستان به صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.

    • حضور کانون در سی و پنجمین جشنوره بین‌المللی تئاتر فجر
    سه نمایش‌ تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
    این نمایش‌ها شامل «هفت خوان» از طرح «تئاتر مدرسه»، «گاوی که می‌خواست شیر باشد» و «حواست کجا بود؟» هر دو با حضور کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) در بخش میدانی و فجر جشنواره اجرا می‌شود.
    • تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌های تهران
    درایام دهه فجر اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با اهدای20 هزار جلد کتاب از تولیدات کانون و 30 هزار جلد کتاب‌های غیر کانونی به تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌ها کمک خواهد کرد.

    بخش استانی
    بخش استانی
    یکی از فعالیت‌های اصلی کانون ارایه خدمات در مراکز فرهنگی‌هنری یا کتابخانه‌های ثابت در کشور است. مربیان این مراکز برای کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌ها بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی، تحقیقی، تفریحی و...  را اجرا می‌کنند. در رویدادهای ملی، مذهبی رویکرد این فعالیت‌ها تغییر می‌کند و متناسب با رویداد ویژه اجرا می‌شود.
    بخشی از این فعالیت‌هایی که در ایام دهه فجر در تمامی مراکز کانون کشور برگزار می‌شود شامل فضا سازی مراکز، به روزرسانی وبلاگ مراکز با موضوع روز شمار انقلاب، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، معرفی کتاب‌های داستان، شعر، زندگی‌نامه با موضوع انقلاب، اجرای برنامه معرفی شخصیت، سرزمین با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی، برگزاری نشست‌های ادبی، همایش، یادواره شهدای دانش‌آموز، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص انقلاب، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، سرود، نمایش عروسکی، نشریه دیواری، طنز و ... است.
    همچنین برنامه‌هایی نیز به شرح زیر در کانون کشور برگزار می‌شود.

    •  تشکیل جلسه کمیته کودک ونوجوان
    جلسه‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور اعضا برای هماهنگی در اجرای برنامه‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور تشکیل می‌شود. تنظیم شیوه‌نامه برگزاری برنامه‌های دهه فجر و ارسال به مراکز در هر استان، جمع‌آوری برنامه‌های پیشنهادی مسوولان کمیته‌ کودک و نوجوان و ارتباط با رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌های انجام شده از دیگر برنامه‌های مشترک اعضای کمیته در کشور است.

    • حضور بر مزار شهدا
    اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور و دیگر اعضا کمیته برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی ایران بر مزار آنان حاضر خواهند شد و با اهدای شاخه‌های گل و غبار‌روبی و عطرافشانی مزار شهیدان، یاد و خاطره آنان را گرامی خواهند داشتند. این مراسم با عنوان "میهمانی لاله‌ها" پنج شنبه 14 بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    • دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
    در ایام دهه فجر از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم دعوت می‌شود در مراکز کانون حضور یابند یا اعضا مراکز کانون به دیدار آنها می‌روند تا کودکان ونوجوانان با زندگی این شهدا آشنا شوند.
    برگزاری 940 مراسم جشن و شادی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون کشور
    طراحی و اجرای برنامه‌های شاد و با نشاط یکی از فعالیت‌های اصلی اعضای کمیته کودک و نوجوان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. با برگزاری این جشن‌ها فضایی برای مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌های ایام دهه فجر فراهم خواهد شد.
    مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور به همین مناسبت جشن بزرگ انقلاب را برگزار خواهند کرد.
    اجرای نمایش عروسکی، سرود، قصه‌گویی، مسابقه و اجرای موسیقی‌های انقلابی، قصه‌گویی با موضوع وقایع و شخصیت‌های دوران انقلاب اسلامی، خاطره‌گویی، شعرخوانی و خواندن قطعه‌های ادبی، دعوت از هنرمندان، مسوولان، اعضای قدیمی کانون و ... ، از برنامه‌های جنبی این جشن‌ها است.

    • برگزاری نمایشگاه آثار اعضا و مربیان
    در مراکز کانون به این مناسبت نمایشگاه‌های مختلف برای ارایه آثار اعضا و مربیان در زمینه نقاشی، خوش‌نویسی، کاردستی، نشریه دیواری، عکس، جزوه‌های تحقیقاتی، آثار ادبی شامل شعر، داستان و قطعه ادبی، کتاب‌سازی، ماکت و ... با موضوع انقلاب برپا می‌شود. از دانش‌آموزان مدارس برای بازدید از نمایشگاه‌ها دعوت می‌شود.

    • شرکت در راه‌پیمایی 22 بهمن
    مربیان و اعضا مراکز فرهنگی‌هنری کانون کشور هرساله در کنار دیگر مردم در راه‌پیمایی 22 بهمن حضور دارند. همچنین کانون با برپایی غرفه‌های هنری، ادبی و فرهنگی در مسیرهای راه‌پیمایی کودکان و نوجوانان را با وقایع انقلاب آشنا می‌کنند، کودکان و نوجوانان با حضور در این غرفه‌ها آثاری مانند نقاشی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی و ... با موضوع انقلاب خلق می‌کنند. همچنین کودکان شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی می‌توانند با شرکت در مسابقه عکاسی با موبایل از حضور مردم در این حرکت پرشور عکاسی کنند.

    • عضویت رایگان
    علاقه‌مندان به عضویت در کانون نیز می‌توانند در ایام دهه فجر با مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری از عضویت رایگان استفاده کنند.

    • برنامه‌های مراکز سیار شهری و روستایی
    برگزاری مسابقه با موضوع «انقلاب در روستای ما»، برگزاری مسابقه‌ نقاشی، پرواز بادباک، اهدای کتاب‌ به کودکان روستا، برگزاری جشنواره‌های هنری و ادبی ، شعرخوانی، بازی‌های گروهی و... از برنامه‌های مراکز سیار در دهه فجر است.

    • برنامه‌های کتابخانه‌های پستی
    ارسال کتاب با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه، پاسخگویی به سوالات اعضا از طریق مکاتبه با آنان و ... از برنامه‌هایی است که مربیان کتابخانه‌های پستی اجرا می کنند.


    بخشی از برنامه‌های ویژه استانی به این شرح است:
    برپایی نمایشگاه معرفی مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس در بستان‌آباد آذربایجان شرقی
    در این نمایشگاه تصاویری از عکس، خاطرات، وصیت‌نامه و ... شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس برای آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدا در معرض دید قرار می‌گیرد.
    جشنواره بازی‌های بومی و محلی در مراکز کانون استان اردبیل
    برای آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی‌های محلی بخش‌های مختلف استان اردبیل در ایام دهه فجر بازی‌های بومی و محلی با حضور آنان اجرا می‌شود.

    جشنواره نقالی در کانون گناوه در استان بوشهر
    به منظور پاسداشت آثار فاخر ادب حماسی و پهلوانان ایرانی، انتقال روحیه حماسی موجود در اشعار و داستان‌های شاهنامه به اعضا و همچنین زنده کردن آیین نقالی بین اعضای کودک و نوجوان کانون در دهه فجر امسال کانون استان بوشهر برگزار کننده جشنواره نقالی خواهد بود. شرکت کنندگان در این جشنواره از اعضای کودک و نوجوان مراکز مختلف استان خواهد بود و به میزبانی مرکز گناوه برگزار خواهد شد.
    یادواره شهدای کودک و نوجوان در سیستان و بلوچستان
    با برگزاری این مراسم با حضور خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های ویژه و متنوع یادی ازشهدای کودک و نوجوان استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.
    جشنواره منطقه‌ای انیمیشن با عنوان «صبح پویا» در خراسان رضوی
    جشنواره پویانمایی با حضور آثار اعضا 12 تا 15 ساله کانون استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد. نمایش فیلم‌های ساخته شده به‌صورت انفرادی و گروهی اعضا، معرفی برگزیدگان و برپایی کارگاه‌های آموزش پویانمایی از برنامه‌های این جشنواره است.

    برگزاری برنامه‌های ویژه در روستاهای استان کردستان
    برگزاری برنامه‌های ویژه و شاد برای کودکان و نوجوانان روستاهای کردستان و«جنگ روستا» در روستای برده رشه مریوان از فعالیت‌هایی است که در ایام دهه فجر انجام می‌شود.
    مربیان کتابخانه‌های سیار کانون با حضور در روستاها، برنامه‌‌هایی مانند قصه‌گویی، اجرای مسابقه هنری، فرهنگی و ورزشی، نمایش فیلم، برپایی ایستگاه‌های هنری و ادبی، اجرای نمایش و ... ساعات خوشی را برای کودکان و نوجوانان ساکن روستاها اجرا می‌کنند.
    حضور اعضا مراکز قرهنگی هنری استان قم در بیت حضرت امام خمینی(ره)
    اعضا مراکز کانون استان قم در دهه فجر در بیت امام حضور خواهند یافت و با اجرای سرود، قرائت نامه یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارند.

    برنامه‌های اعضا کمیته کودک و نوجوان به مناسبت پیروزی انقلاب
    دیگر اعضای کمیته کودک و نوجوان نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام دهه فجر تدارک دیده‌اند. بخشی از برنامه‌های این ایام با مشارکت اعضای کمیته با کانون برگزار می‌شود.
    بخشی از برنامه‌های مشارکتی شامل حضور مربیان کانون در مهدهای کودک و مراکز بهزیستی برای اجرای قصه‌گویی، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی، برگزاری مسابقه، برگزاری جشن‌های دهه فجر با حضور هم اعضا، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی و... است.

    همچنین برخی از برنامه‌ها با مشارکت آموزش و پرورش و صدا و سیما برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت