استقبال تاتارستانی ها از نمایشگاه تابلوهای قرآنی خوش نویس ایرانی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تابلوهای قرآنی عبدالله مقدسی خوشنویس ایرانی در قازان پایتخت تاتارستان فدراسیون روسیه با استقبال فراوان شهروندان روسی در این جمهوری قرار گرفته است.

استقبال تاتارستانی ها از نمایشگاه تابلوهای قرآنی خوش نویس ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که تا یکشنبه آینده ادامه دارد، تابلوهایی با مضامین قرآنی و آموزه های دینی با ترکیب خط و نقاشی به نمایش در آمده است.
    خانم رزالینا شاگییوا کارشناس و منتقد هنری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: آثار ارائه شده بسیار پرمعنا و برقرار کننده ارتباط پراحساس با بیننده است.
    وی افزود: با هر نگاه به این شاهکارها، فقط یک تابلو زیبا قابل دیدن نیست، بلکه نشانه درک خداوند با سرقلم نقاش است. آثار ارائه شده سرشاز از درونمایه الهی است و پیشنهاد می کنم نام آنها «جلوه های عاشق و معشوق» باشد، زیرا در تابلوها تاثیر اشعار ارزشمند ایرانی اسلامی قابل احساس است.
    علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان نیز با اشاره به پیگیری های موفق برای برگزاری این نمایشگاه، اجرای چنین برنامه هایی را برای پیوستگی بیشتر مسلمانان و افزایش روحیه دوستی بسیار تاثیرگذار خواند.
    وی گفت: اشتراک های زیادی از جمله تاریخی و فرهنگی بین ایران و تاتارستان وجود دارد که نمونه های زیادی از آن در مراکز مختلف مانند کتابخانه ها، آرشیوها و دانشگاهها موجود است و آنها را بخشی از فرهنگ غنی ایرانی می دانیم.
    سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان همچنین بر اهمیت انتقال پیام با محتوی مقدس مبتنی بر بهره گرفتن از هنر تاکید و اظهار کرد: بیینندگان، زبان هنر را بدون نیاز به متن، سخن یا مترجم درمی یابند.
    اقبالی زارچ در پایان با سپاس از مرکز فرهنگی ملی در قازان برای همکاری در برگزاری نمایشگاه آثار مقدسی، گفت: هنرمند سرشناس ایرانی به خوبی توانسته، سبک جدیدی از خوشنویسی اسلامی را با تلفیق روش های سنتی و رویکردهای نو در هنر ارائه کند.
    مقدسی نیز با مهم خواندن برگزاری اولین نمایشگاه آثار خود در روسیه، گفت: در آفرینش تابلوها تعهد به مضامین همراه با نوگرایی مورد توجه قرار دارد تا با ترکیب های پرمعنا و گوناگون بتوان با بینندگان ارتباط برقرار کرد.
    این نمایشگاه که دوم بهمن ماه گشایش یافت مورد استقبال گسترده شهروندان جمهوری مسلمان نشین تارتارستان به ویژه دانشجویان، کارشناسان دینی و همچنین علاقه مندان به هنر شرقی و شرق شناسی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت