مسئول اجرائی غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا :

استفاده نکردن ازتکنولوژی خلاء حضور ایران در نمایشگاههای گردشگری است

عصر نمایشگاه- «عبدالله عباس زاده» مسئول اجرائی غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا (فیتور)، معتقد است کاستی که حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری دارد، عدم استفاده علمی‌ و تکنولوژیکی و نداشتن یک شعار گردشگری است .

استفاده نکردن ازتکنولوژی خلاء حضور ایران در نمایشگاههای گردشگری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، عباس زاده در صحبت در مادرید در برآوردی کلی‌ از نتایج این نمایشگاه ،در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی‌ می‌ شود برای بهبود غرفه ایران در دوره های آینده نمایشگاه انجام داد، گفت: معتقدم که باید یک برنامه کلان پنج ساله برای حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی با پیش بینی‌ اهداف مشخص داشته باشیم .
    وی در این رابطه ، در نظر گرفتن ابزارهای لازم برای پیشرفت در بازار اسپانیا در چارچوب این برنامه ریزی را لازم دانست.
    مسئول اجرائی غرفه ایران ازسوی دیگرحضور یک مقام سازمان میراث فرهنگی کشورمان درغرفه های ایران برای ارتباط با خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: ایجاد یک نوع برنامه ریزی ، هماهنگی و تفاهم برای پاسخگویی به رسانه ها ضروری است.
    عباس زاده تاکید کرد:ما نیاز به مقامی داریم که بتواند خبرنگاران را در قالب تورهای معرفی‌ ایران جذب کند و من معتقدم که این امر برای گردشگری کشورمان خیلی‌ موثر خواهد بود .
    وی ازسوی دیگر به مساله بازاریابی برای توسعه و رشد گردشگری اشاره نمود و خاطرنشان ساخت که ایران هر ساله در نمایشگاه فیتور حضور می‌ یابد، اما یک بازاریابی و یک شعار مشخص برای توسعه برنامه ریزی پنج ساله گردشگری خود ندارد.
    عباس زاده راهکار دیگر را بهبود استفاده علمی‌ از نمایشگاه ها دانست وتصریح کرد:خلایی که حضور ما درنمایشگاه ها دارد ، عدم استفاده علمی‌ از تکنولوژی این نمایشگاه ها است که متاسفانه ما نمی‌ توانیم از آن استفاده کنیم. ما باید در شبکه های مجازی نمایشگاهها مانند وبسایت و در نشست های تخصصی شرکت کنیم.
    به گفته وی، کارشناسان گردشگری ایرانی باید ضمن برگزاری نشست ها و مذاکره ، نگاه تخصصی از ایران داشته باشند و انحصار سفرهایی که فقط در قالب تورهای فرهنگی‌ در ایران انجام می‌ گیرد را تغییر دهند.
    این کارشناس تصریح نمود: شرکت های گردشگری باید مسیرها و مقاصد جدیدی را در ایران معرفی‌ کنند تا آن تمرکزی که معمولا گردشگران بر روی اصفهان ، شیراز و تهران دارند برداشته شود و گردشگران به شهرهای دیگر ایران که آماده ارائه خدمات به آنها هستند ، بروند.
    این مسئول عضو کانون جهانگردی ادامه داد:بیشتر بسته های مسافرتی که در دست آژانس ها در باره ایران است، بسته هایی‌ می‌ باشند که عمدتا به شهرهای ذکر شده تعلق دارند و این باعث اعمال فشار زیادی بر روی هتل ها و خدمات توریستی این شهرها شده ، در حالی‌ که شهرهای دیگر کشور از نظر هتل ، کاملا خالی‌ هستند .
    عباس زاده تصریح نمود: سازمان جهانی‌ گردشگری، هر ساله یکی‌ از برگزارکنندگان اصلی‌ نمایشگاه فیتور است.بسیاری از کشورها ،عضو این سازمان هستند و با ارائه بسته های مسافرتی خود از طریق این سازمان و شرکت در کارگاه های تخصصی ، نهایت استفاده را از این سازمان می‌ برند.
    وی با اشاره به این امر، ابراز تاسف نمود که شرکت های تخصصی ایرانی ، بسیار بر روی این مساله متمرکز نیستند و بیشتر سعی‌ دارند از مشتریان ثابت خود یا مشتریانی که به صورت حضوری در نمایشگاه شرکت دارند ، استفاده کنند .
    عباس زاده درحالی‌ ازاین کم‌ و کاستی ها صحبت نمود که «منوچهر ناصرالملکی» نایب رئیس کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی‌ تصریح نمود:این یک کار جمعی است و کاستی هایی‌ ممکن است وجود داشته باشد اما آنچه که مهم است این می‌ باشد که حرکت نمایشگاه نسبت به سال گذشته و سالهای قبلش، حرکت رو به جلویی بوده و تلاش شده که کم و کاستی ها تا جای ممکن برطرف شود.
    وی ضمن اشاره به اینکه این کانون مسئولیت برگزاری غرفه ایران را در نمایشگاه فیتور برعهده دارد توضیح داد که طی‌ سالهای گذشته ، کانون تلاش کرده است که در چارچوب سیاست های کلی‌ گردشگری کشور که هماهنگ با سازمان میراث فرهنگی‌ و حوزه گردشگری کشوراست ، زمینه ای را فراهم کند که فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و خدمات گردشگری بتوانند در فیتور ، کالا ، برنامه و خدمات خودشان را به خوبی‌ عرضه بکنند.
    ناصر الملکی افزود:با استفاده از تجربیات سالهای قبل ، تلاش شده که نمایشگاه امسال ، نمایشگاهی مناسب تر باشد و زمینه بهتری را برای ارائه جاذبه ها و توانمندی های ایران فراهم بکنیم.
    نایب رئیس کانون جهانگردی خاطرنشان ساخت :ویژگی‌ های این نمایشگاه این است که عمده کار را خود فعالان بخش گردشگری کشورمان بر عهده داشته و در برنامه ریزی و در اجرای آن مشارکت دارند و تلاش می‌ کنند که با ابتکارات و خلاقیتی که دارند ، جاذبه های ایران را بهتر معرفی‌ کنند و ارتباط و تعاملی هم با سایر کشورها در حوزه گردشگری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت