نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در نکا دایر شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی جهاد کشاورزی نکا و همچنین روش‌های نوین سیستم آبیاری در مرکز خدمات کشاورزی قره طغان افتتاح شد.

نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در نکا دایر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، علی طاهری مدیر جهاد کشاورزی نکا شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در مرکز خدمات قره طغان دهه فجر را بهترین فرصت برای ابراز و انعکاس قابلیت‌های شهرستان نکا به‌ویژه در بخش کشاورزی برشمرد.

    وی افزود: این نمایشگاه باهدف ورود فناوری‌های روز دنیا در صنعت کشاورزی و استفاده بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی برگزار شد که خوشبختانه در نخستین روز افتتاح این نمایشگاه موردتوجه کشاورزان و مردم قرارگرفته است.

    مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به فناوری نوین در بخش کشاورزی تصریح کرد: در این نمایشگاه آخرین دانش و فناوری‌ها زمینه‌های ماشین‌آلات وادوات کشاورزی با الگو و فناوری نوین مکانیزاسیون، ماشین‌های کشت مستقیم، ماشین‌های برداشت کمباین و تراکتور، سیستم‌های آبیاری لوله و اتصالات، انواع کودپاش‌ها و سم‌پاش‌ها و علف‌کش‌های ارگانیک در معرض دید کشاورزان و مردم قرار می‌گیرد.

    طاهری بابیان تنوع محصولات کشاورزی نکا در سطح استان گفت: این شهرستان به دلیل تنوع محصولات کشاورزی در سطح استان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد لذا برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند موجبات بهره‌مندی مردم از خدمات و دستاوردهای نظام را فراهم آورد.

    فرماندار نکا نیز در ادامه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد کشاورزی را فرازی از جهاد اقتصادی یادکرد و همچنین افزود: اگرچه ممکن است این نمایشگاه در ظاهر معرف توانمندی‌های بخش کشاورزی باشد بنابراین باکمی دقت نظر می‌توان این مهم را حلقه‌ای از زنجیره‌های اقتصاد مقاومتی دید.

    اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در مزارع نکا

    جعفر احمدی با اشاره به پروژه‌های حوزه کشاورزی اظهار داشت: پروژه آبیاری تحت‌فشار در سطح اجرایی 123 هکتار از اراضی به مبلغ 1 میلیارد و 85 میلیون تومان بوده که 85 درصد این مبلغ به‌صورت بلاعوض و 15 درصد مابقی با مشارکت مردمی اجراشده و به‌صورت نمادین یک پروژه در سطح چهار هکتار و 600 متر در روستای آجند برای باغ مرکبات بااعتبار بالغ‌بر 35 میلیون تومان بلاعوض و 3 میلیون تومان با آورده متقاضی اجراشده است که در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

    وی اضافه کرد: برای ایجاد باغ در اراضی شیب‌دار با سطح عملیات 570 هکتار در روستای اومال بااعتبار پنج میلیارد و 400 میلیون تومان که از این مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و سه میلیارد و 700 میلیون تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور می باشدکه پس از کلنگ زنی آغاز خواهد شد.

    گقتنی است، افتتاح میدان شهیدان طوسی، آسفالت معابر روستای طوسکلا بااعتبار بالغ‌بر 500 میلیون ریال، افتتاح ترانس جهت تأمین برق مشترکین در روستای طوسکلا بااعتبار بالغ‌بر 280 میلیون ریال، افتتاح مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) بااعتبار بالغ‌بر 650 میلیون ریال و همچنین کلنگ زنی اجرای طرح هادی روستای گیل‌آباد بااعتبار اولیه 40 میلیون تومان ازجمله طرح‌های خدماتی دومین روز دهه فجر بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت