نمایشگاه آثار هنرمندان نقاش و نقاشی خط ایرانی در استانبول برپا شد

عصر نمایشگاه- هنرمندان نقاش ایرانی در نمایشگاه بزرگی در استانبول گرد هم آمدند و در جریان آن آثار برجسته هنری آنها به نمایش درآمد.

نمایشگاه آثار هنرمندان نقاش و نقاشی خط ایرانی در استانبول برپا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، روز پنجشنبه آثار گروه هنری 'نیدرا آرت' در زمینه نقاشی و نقاشی خط ایرانی با همکاری وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در قالب نمایشگاهی در گالری ادیل استانبول در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

    در این نمایشگاه 45 اثر از هنرمندان نقاش و نقاشی‌خط از شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، تبریز، رفسنجان، مشهد، بندر انزلی، کاشان، خوی، مشگین شهر، اصفهان، آمل، یزد، رشت، امارات متحده عربی(دوبی) و استانبول با تکنیک های متفاوت عرضه شده و در معرض بازدید علاقه مندان آثار هنری قرار گرفته است.

    وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول در آیین گشایش این رویداد هنری با تقدیر از اهتمام هنرمندان مقیم در استانبول و هنرمندان اعزامی از شهرهای ایران، جایگاه هنر و هنرمند را در جمهوری اسلامی ایران ارزشمند دانست و گفت: توجه ویژه مسئولان نظام به جوانان و هنر یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی محسوب می شود.

    عبدالرضا راشد افزود: هنرمندان ظرفیت‌های بزرگی برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی در سراسر جهان دارند که می‌توانند با خلق آثار و حضور در نمایشگاه‌ها به رسالت خویش در این زمینه عمل کنند.

    وی با اشاره به کثرت حضور و فعالیت هنرمندان در رشته های مختلف هنری، پیشنهاد تشکیل خانه هنرمندان ایرانی مقیم استانبول را مطرح کرد که با استقبال هنرمندان مقیم مواجه شد.

    در این آیین همچنین مقرر شد که اولین جلسه تشکیل خانه هنرمندان ایرانی مقیم استانبول طی 15 روز آینده به دعوت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

    بر اساس این گزارش، آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رضا باقرزاده کارشناس فرهنگی کشورمان در استانبول و صاحبان آثار و جمعی از فرهیختگان فرهنگی استانبول برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت