مدیر انتشارات ترآوا در حاشیه نمایشگاه کتاب خوزستان :

ناشران خوزستانی نیازمند حمایت های بیشتری هستند

عصر نمایشگاه- مدیر انتشارات ترآوا، با اشاره به فعالیت ۳۵ ناشر خوزستانی در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: ناشران خوزستانی نیازمند حمایت بیشتری از سوی متولیان حوزه فرهنگ هستند.

ناشران خوزستانی نیازمند حمایت های بیشتری هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، هادی مدرس نیا، مدیر انتشارات ترآوا، با بیان این مطلب گفت: 40 ناشر فعال در استان خوزستان داریم که 35 ناشر در یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان به ارائه محصولات خود پرداختند.

    وی با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه امسال صورت گرفت، خاطر نشان کرد: این استقبال وظیفه ما را سنگین تر می کند تا کتب خوب و پر محتوا به مخاطبان خود ارائه دهیم.

    مدرس نیا به ضرورت توجه به سلایق مردم در نشر و فروش کتاب اشاره کرد و اذعان داشت: به عنوان مثال کتاب هایی که همراه با سی دی به مخاطبان عرضه شدند، اقبال بیشتری داشتند.

    وی با بیان اینکه نشر ترآوا 450 عنوان کتاب تا کنون منتشر کرده است، اظهار کرد: ناشران نیازمند حمایت هستند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امکانات محدودی در این خصوص دارد اما نهاد کتابخانه ها می تواند با خرید کتاب حمایت بیشتری از ناشران داشته باشد.

    این ناشر خوزستانی ادامه داد: اما متاسفانه نهاد تلاشی برای حمایت از نشر کتاب نمی کند، نهاد کتابخانه ها می تواند بودجه ای تعیین کند و روسای کتابخانه های شهرستان ها از ما خرید کنند، اما در این راستا قدمی برنداشته است.

    وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که کتاب های ما منحصر به فرد است و حرفی برای گفتن دارد به طوری که نشر ترآوا بیش از 20 عنوان کتاب با موضوع قوم عرب، 10 عنوان کتاب با موضوع قوم شوشتری و... منتشر کرده که این کتابها هویت ایجاد می کند.

    مدرس نیا همچنین با بیان اینکه فرایند تولید کتاب در استان خوزستان کامل نیست، اذعان داشت: ما در زمینه پخش رنج می بریم و نیازمند حمایت هستیم، که باید در این زمینه برنامه ریزی لازم از سوی متولیان صورت گیرد و ساز و کار مشخصی تعریف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت