مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ؛

شکوه هنر و معماری تخت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به آغاز دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از حضور مجموعه تخت فولاد در این نمایشگاه خبر داد.

شکوه هنر و معماری تخت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،سیدعلی معرک نژاد با اشاره به دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع گفت: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با هدف به نمایش گذاشتن هنر و فرهنگ و معرفی مفاخر مدفون در تخت فولاد در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

    وی با تأکید بر اهمیت گردشگری و جذب گردشگر گفت: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد علاوه بر مشاهیر و هنرمندان آرمیده در آن به عنوان یک قبرستان قدیمی، تاریخی و مذهبی شهر اصفهان و یک گنجینه تمام ناشدنی به شمار می‌رود.

    مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به هنرهای خوشنویسی، حجاری و معماری در تخت فولاد افزود: تخت فولاد، بزرگ‌ترین قبرستان جهان اسلام است و از لحاظ فرهنگی، هنری و مذهبی از مکان‌های مهم برای گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

    وی با بیان اینکه این مجموعه نه تنها از لحاظ هنری جایگاه ارزشمندی دارد بلکه تعداد زیادی از مشاهیر و بزرگان نیز در آن آرمیده‌اند، اظهار داشت: در مجموعه تخت فولاد حدود 850 فقیه و مجتهد، 120 نفر واعظ و خطیب، حدود 120 نفر هنرمند، 75 نفر دانشمند در زمینه‌های نجوم و ریاضی، 20 نفر حکیم و فیلسوف، 230 نفر شاعر بزرگ و بیش از 7 هزار و 700 نفر شهید دوره انقلاب اسلامی که 220 نفر از آنان سرداران بزرگ شهید می‌باشند و در تکایای مختلف تخت فولاد مدفون هستند.

    معرک نژاد با تاکید بر اهمیت آشنایی عموم شهروندان و به ویژه نسل جوان با مفاخر مدفون در تخت فولاد و هنرهای موجود در آن گفت: در راستای معرفی مجموعه تخت فولاد برنامه‌های متنوعی آماده شده که بازدیدکنندگان را با این مجموعه تاریخی آشنا می‌کند.

     نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حمایت و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از تاریخ 18 لغایت 21 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در سالن شماره 41، غرفه 17 از غرفه مجموعه تخت فولاد بازدید نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت