نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به بهانه برگزازی نمایشگاه گردشگری تهران :

باید با تحرک بیشتر سهم خود را از بازار گردشگری به دست بیاوریم

عصر نمایشگاه- نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی معتقد است باید با تحرک بیشتر سهم خود را از بازار گردشگری به دست بیاوریم.

باید با تحرک بیشتر سهم خود را از بازار گردشگری به دست بیاوریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا، رتبه دهم جاذبه‌های تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا به ایران تعلق دارد. علاوه بر این صنعت گردشگری، بنابر اظهارنظر سازمان جهانی گردشگری، بزرگترین صنعت فعال است و بزرگترین فعالیت اقتصادی به حساب می‌آید. همچنین این صنعت سومین صنعت مولد شغل و سرمایه بعد از صنعت نفت و خودروسازی است. موضوعاتی که نشان می‌دهد اگر با دقت و برنامه‌ریزی مناسب به این عرصه نگاه شود به راحتی می‌تواند باعث رونق طیف وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی یا منطقه‌ای باشد. شاید به هیمن دلیل است که در طول زمان مورد توجه کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه قرار گرفته است.

    علیرضا سلیمی نایب رئیس دوم فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری دهمین نمایشگاه سالانه گردشگری و صنایع وابسته با شرکت 21 کشور دنیا با تاکید بر مثبت بودن برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها نه تنها آن را در جذب گردشگر و شناساندن صنایع گردشگری کشورمان به دیگر کشورها موثر می‌داند بلکه تاکید دارد این کار بر تحرک‌پذیری این صنعت در کشور هم کمک می‌کند.

    سلیمی درباره برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه اطلاعات رکن اساسی در هر فعالیت موثری است، گفت: «اولین خاصیت اینگونه نمایشگاه‌ها این است که با رد و بدل شدن اطلاعات می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر مطلع شویم و این مسئله بسیار بزرگی است.»

    نایب رئیس دوم فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید براینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در گردشگری فعال نقش‌آفرینی کند، عنوان کرد: «از طرف دیگر در بحث گردشگری فرهنگ سازی بسیار نقش‌آفرین است البته در صورتی که این فرهنگ‌سازی جهت مناسبی را که باید پیدا کند.»

    نماینده محلات همچنین در برشمردن دیگر فواید برگزاری نمایشگاه‌‌ها در حوزه گردشگری و تاثیرگذاری در این عرصه با بیان این موضوع که در کشور در حوزه گردشگری ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی داریم، ابعاد این ظرفیت‌ها را متفاوت خواند و تاکید کرد که تا به حال از این ظرفیت‌ها غفلت کرده‌ایم.

    سلیمی در ادامه توضیح داد که برگزاری این نمایشگاه سالانه‌ و نمونه‌هایی مانند آن می‌تواند تلنگری باشد بر این حالت خفتگی و خمودی که در این بخش پیدا کرده‌ایم.

    نایب رئیس فراکسیون گردشگری در توضیح صحبت خود گفت که برگزاری این نمایشگاه‌ها و تحرکی که ایجاد می‌کنند می‌تواند حتی خود ما را هم بیدار کند و یک انرژی و تحرک جدید را در تار و پود جامعه بدواناند. سلیمی با بیان اینکه از طرف دیگر می‌تواند ما را به این واقعیت نزدیک کند که امروز دنیا منتظر ما نمی‌ماند، تاکید کرد: «دنیای امروز دنیای رقابت است باید با تحرک بیشتر سهم خود را از این بازار به دست بیاوریم.»

    دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی آغاز به کار کرده و تا پنجنشبه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت