با حضور جمعی از مسئولان استانی ؛

نخستین مجموعه تخصصی آموزشی و نمایشگاهی صنایع دستی در قم گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین مجموعه تخصصی آموزشی، کارگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی با نام «کیمیای خاک»، امروز طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی گشایش یافت.

نخستین مجموعه تخصصی آموزشی و نمایشگاهی صنایع دستی در قم گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در این آیین با اشاره به این که استان قم نیازمند برپایی نمایشگاه های دائمی و تخصصی است گفت: در قم، نمایشگاه های مختلفی در حوزه صنایع دستی وجود دارد که مکانی که امروز گشایش یافت به عنوان نخستین مجموعه تخصصی آموزشی و نمایشگاهی است که با فعالیت جمعی از هنرمندان پیشکسوت برپا شده است.
    حسن بحرینی با بیان این که در قم بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی فعال دارای کارگاه تخصصی وجود دارد افزود: تعداد بسیاری از این کارگاه ها اختصاص به چوب و منبت کاری دارد و حدود 300 کارگاه به زیورآلات سنتی، 50 کارگاه به رودوزی سنتی، 50 کارگاه به تراش سنگ های صنعتی، 20 کارگاه به سفال و کارگاه های مختلف فلزی و چرم دوزی مربوط می شود.
    وی افزود: برای کیفی سازی و استاندارسازی کارگاه های هنرمندان صنایع دستی قم طرحی ارائه شده است تا بتوانیم با بازدید از کارگاه ها نقاط ضعف را شناسایی و درصدد رفع آن باشیم.
    وی، نبود بازارچه تخصصی صنایع دستی، نداشتن انجمن های فعال، مشکل در بازاریابی، عرضه و فروش را مهمترین دغدغه های هنرمندان صنایع دستی قم برشمرد.
    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به این که استان قم باید به عنوان مرکز هنرهای اسلامی شناخته شود گفت: هنرمندان این استان توانمندی های هنری زیادی دارند و می توانند آثار خود را به عنوان هنر شیعی و اسلامی معرفی کنند.
    وی ادامه داد: استان قم دارای معادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که باید با تراش این سنگ ها، از این ظرفیت برای معرفی هنر بهره برد.
    مدیر مجموعه تخصصی نمایشگاهی صنایع دستی کیمیای خاک نیز در این آیین با اشاره به این که این مکان در هشت غرفه نمایشگاهی و 2 کلاس عملی و آموزشی برای عموم مردم فعال شده است گفت: علاقه مندان با حضور در این مکان می توانند ضمن بازدید از بخش های مختلف، 10 رشته صنایع دستی را آموزش ببینند.
    احمد کبیری افزود: در این مکان 20 هنرمند در رشته های مختلف چوب، معرق، فلز و زیورآلات، چرم و جاجیم، میناکاری، قلم زنی، نقاشی، خوشنویسی و سفال فعالیت می کنند.
    این پیشکسوت صنایع دستی، ادامه داد: عمده مشکل هنرمندان نداشتن آموزش هایی از نحوه عرضه، بازاریابی و فروش است که باید در این حوزه ورود پیدا کرد.
    وی از برپایی موزه صنایع دستی خبر داد و گفت: در آینده با همراهی هنرمندان پیشکسوت استان قم موزه ای از آثار فاخر راه اندازی خواهیم کرد.
    این مجموعه آموزشی در خیابان 19 دی کوی شماره 26 می باشد که در آیین گشایش آن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم و معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت