به همت رایزنی فرهنگی کشورمان ؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان ایرانی و گرجی در تفلیس

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان ایرانی و گرجی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تفلیس پایتخت گرجستان افتتاح شد .

برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان ایرانی و گرجی در تفلیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه برپا شده با مشارکت شهرداری تفلیس و گالری نقاشی النه آخولدیانی بیش از 180 اثر (عکس، نقاشی و کاردستی) از دانش آموزان چهار مدرسه عمومی تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ویژه ایرانیان مقیم به نمایش گذاشته شده است.
    مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور خانم ماکا چیچوآ همسر رئیس جمهوری گرجستان، نمایندگانی از شهرداری و شورای شهر تفلیس و جمعی از کارگزاران جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
    در پایان این مراسم به شرکت کنندگان لوح تقدیر و به 20 تن از نفرات برگزیده از طرف رایزنی فرهنگی جایزه اهدا شد.
    همسر رئیس جمهوری گرجستان ضمن تشکر از دانش آموزان شرکت کننده و تقدیر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و برگزاری این برنامه فرهنگی، گفت: این نمایشگاه که برای هشتمین سال در گالری نقاشی النه آخولدیانی برگزار می شود بسیار ارزشمند و زحمات کلیه دانش آموزان و مشارکت کنندگان قابل تقدیر است.
    وی افزود: فراگیری یک زبان می تواند در آینده فارسی آموزان بسیار مهم و زمینه ای برای آشنایی با فرهنگ کشور ایران باشد.
    مجتبی کامران فرد رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از دانش آموزان و دبیران در تهیه و ارسال این آثار هنری، اظهار امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری زمینه همکاریهای بیشتر در عرصه های متعدد فراهم خواهد شد تا مردم دو کشور بتوانند با پیشینه تاریخی مشترک بیش از گذشته آشنا شوند.
    وی اظهار کرد: علاقه دانش آموزان دو کشور قابل تقدیر است و امیدواریم بتوانیم در عرصه آموزش و فرهنگ گامهای اثر گذار و ارزشمندی برداشته و در تعمیق روابط همه جانبه دو کشور تاثیر گذار باشیم.
    رایزن فرهنگی کشورمان در پایان یاد آور شد: دانش آموزان ایرانی و گرجی پس از هفت سال به عنوان یک خانواده در برگزاری هر چه باشکوه تر این نمایشگاه شرکت می کنند.
    این نمایشگاه تا 30 بهمن جاری ادامه خواهد داشت .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت