در دانشگاه «یو پی» فیلیپین؛

برپایی نمایشگاه قرآنی هنرمند ایرانی در فیلیپین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خوشنویسی قرآنی از آثار بانوی هنرمند ایرانی امروز، ۲۶ بهمن‌ماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دانشگاه «یو پی» این کشور افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه قرآنی هنرمند ایرانی در فیلیپین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین اعلام کرد: رایزنی فرهنگی با همکاری دانشگاه یو پی و انجمن دوستی ایران و فیلیپین این نمایشگاه را برگزار کرده است.
    این نمایشگاه با حضور محمد تنهایی، سفیر ایران در مانیل، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین و رئیس مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه یو پی در این دانشگاه افتتاح شد.
    در این نمایشگاه آثار قرآنی و اسلامی «تندیس تقوی»، بانوی هنرمند برجسته کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    این آثار با خط نستعلیق به رشته تحریر در آمده و شامل مناجات حضرت علی(ع) و چهل آیه از قرآن مجید است که با «ربنا» و «یا رب» آغاز می‌شود.
    این آثار امروز در سالن نمایشگاهی مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه یو پی گشایش یافت و به مدت سه روز ادامه دارد.
    در افتتاحیه این نمایشگاه ابتدا سانتوریا(Joefe santoria)، رئیس مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه پو پی ضمن تشکر از رایزنی به خاطر برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که رایزنی فرهنگی بتواند برای دانشجویان مقطع دکترا و ارشد این دانشگاه کارگاه هنر خوشنویسی برگزار کند.
    در ادامه محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی گفت: خوشنویسی نستعلیق یک هنر اصیل ایرانی است و ترکیب این نوع هنر با قرآن جلوه معنوی و آسمانی آن را نشان می‌دهد که چشم را نوازش می‌دهد. 
    محمد تنهایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی ضمن تشکر از تندیس تقوی، هنرمند برجسته ایرانی، هنر را از راه‌های ارتباط بین ملت‌ها دانست و گفت: هنر بستری است که در آن همه ملت‌ها می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.
    تندیس تقوی هم در سخنان خود با اشاره به تاریخچه خوشنویسی در ایران و خط نستعلیق، علت برگزاری این نمایشگاه را آشنایی دانشجویان فیلیپینی با هنر ایرانی و فرهنگ اسلامی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت