دبیر جشنواره فیلم سبز خبر داد

راه‌اندازی نمایشگاه دیزاین سبز

عصر نمایشگاه- فرهاد توحیدی گفت: همه کشورها باید در جهت کنترل گازهای گلخانه‌ای سوخت‌های فسیلی را با انرژی های پاک تعویض کنند و پرداختن به همین موضوع یکی از اهداف برگزاری جشنواره است.

راه‌اندازی نمایشگاه دیزاین سبز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز اول اسفندماه با حضور «فرهاد توحیدی» دبیر، «مزدک میر رمضانی» معاون اجرایی و مدیر امور بین الملل و «مهدی توحیدپور» دبیر اجرایی جشنواره و بنیانگذار و مدیرعامل انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط سبز در سالن کنفرانس سازمان محیط زیست برگزار شد.

    فرهاد توحیدی در ابتدای نشست با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کشور و وضعیت بحرانی که در استان خوزستان، گفت: از لحاظ محیط زیستی، کشور روزهای سختی را سپری می کند و اوضاع اهواز نابسامان است و در شهرهای دیگر نیز باران و برف مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم دستگاهای دولتی برای این مشکلات تدبیری داشته باشند. در اخبار مطلع شدیم که در بخش هایی از فارس سیل آمده آن هم در منطقه ای که سال به سال باران نمی‌بارید! اتفاقی که خبر از تغییرات زیست محیطی می‌دهد.

    وی با بیان اینکه ما باید به عنوان شهروند با تغییر رفتار به حل شدن مشکلات کمک کنیم و جشنواره فیلم سبز نیز برای همین به وجود آمده است، اظهار کرد: جشنواره فیلم سبز تیرماه امسال در تهران و مراکز استان‌ها و برخی از شهرها برگزار خواهد شد. تجربه سال گذشته ما را به این نتیجه رساند که در دوره ششم آن را به صورت مسابقه بین‌الملل برگزار کنیم و آثار ایرانی را در این رقابت شرکت دهیم و در کنار سایر آثار خارجی اکران‌شان کنیم.

    دبیر جشنواره فیلم سبز با اشاره به اینکه نگاه جشنواره امسال به گردشگری پایدار است، درباره بخش‌های جشنواره، توضیح داد: در بخش غیررقابتی، آثار با محوریت کودکان و نوجوانان و فیلم‌های حرفه‌ای کارگردان‌های بزرگسال توسط مراکز گردشگری اکران خواهند شد. از بخش‌های دیگر، برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی خواهد بود با موضوعات اقتصاد سبز با تاکید بر شهر پایدار، گردشگری و انرژی‌های پایدار است.

    بخش دیگر فیلم‌های مربوط به اقدامات صنایع در جهت سبز و سلامت کردن صنعت است و بخشی دیگر نیز درباره آثاری است که به زندگی محیط‌بانان می‌پردازند و از زندگی کاری آنها و سختی‌هایشان می‌گویند و البته در جشنواره امسال قصد داریم از همه آثار شرکت کننده تقدیر کنیم.

    وی در ادامه بیان کرد: در کنار برگزاری جشنواره، طبق روال سال گذشته بخش جنبی نیز داریم که به هنرهای تجسمی شامل گرافیک، عکس، پوستر، حجم، هنرهای مفهومی و ویدئوآرت می‌پردازد. همچنین از دیگر اهداف جشنواره، برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوعات مختلف  است.

    توحیدی در توضیح بیشتر موضوع جشنواره بیان کرد: واضح است که همه کشورها باید در جهت کنترل گازهای گلخانه‌ای سوخت‌های فسیلی را با انرژی های پاک تعویض کنند و پرداختن به همین موضوع یکی از اهداف برگزاری جشنواره است و متقاصیان می‌توانند به شیوه جدیدی در این بخش ثبت نام کنند.

    وی از برپایی بازار فیلم سبز خبر داد و گفت: کوشش می‌کنیم که در جوار برگزاری مسابقه فیلم سبز، بازار بین‌المللی فیلم‌های محیط زیست را راه‌اندازی کنیم.

    دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز در پایان سخنانش دو خبر داد و گفت: فیلم «مادرکشی» حامد شکیبانیا که سال قبل مقام اول را در جشنواره کسب کرد در مسابقه‌ جی اف ان که به اسکار سبز معروف است، به عنوان دومین فیلم برگزیده انتخاب شد.

    همچنین فیلم «خواب آب» در جشنواره فیلم سبز آلمان حضوری موفق داشت و همانطور که امیدواریم فیلم اصغر فرهادی، بهترین فیلم اسکار شود، امید داریم که این فیلم نیز برنده جشنواره اسکار سبز شود.

    در ادامه، مهدی توحید پور دبیر اجرایی جشنواره درباره بخش هنرهای تجسمی فیلم سبز گفت: در بخش هنرهای تجسمی همه شاخه‌ها در رقابت بین‌المللی شرکت خواهند کرد و در بخش نمایشگاه بین المللی محیط زیست برای اولین بار غرفه سینمای سبز خواهیم داشت و فیلم‌های منتخب دوره پنجم را نمایش خواهیم داشت.

    وی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی دیزاین سبز خبر داد و گفت: نمایشگاهی بین‌المللی با عنوان «دیزاین سبز بین‌المللی» برگزار خواهیم کرد که از سراسر جهان آثاری داریم که حرکتی را برای طراحان کشور در حوزه طراحی صنعتی با نگاهی تازه به دیزاین سبز بپردازند.

    توحید پور در پایان سخنانش بیان کرد: در شانزدهمین نمایشگاه محیط زیست به عنوان غرفه فیلم‌های سبز حضور داریم. در مراسم درختکاری امسال که به روال سال گذشته در پارک پردیسان برگزار می‌شود، حضور فعالان هنری را شاهد هستیم. همچنین برنامه‌های محیط زیستی جانبی استانی با حضور تشکل‌های استانی خواهیم داشت و برای تقویت زیرساخت‌های جشنواره سفرهای استانی را از استان قزوین آغاز کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت