در محل نمایشگاه بین المللی مازندران؛

دومین نمایشگاه مازرونی سره مازندران در قائمشهر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه مازرونی سره با عرضه بخشی از اثار تولید شده بانوان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر گشایش یافت.

دومین نمایشگاه مازرونی سره مازندران در قائمشهر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع در سالن افرا و با 130 غرفه به منظور عرضه مستقیم آثار تولید شده بانوان مازندرانی از قبیل صنایع دستی ، آداب و رسوم ، فرش ، محصولات روستائی ، پوشش زنان و خانواده روستایی و مواد غذایی برپا شده است .
    مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران ، گفت که در این نمایشگاه بیش از 170 نفر حضور دارند که از این تعداد 30 نفر از غرب استان و مابقی از شرق و مرکز استان آثار تولید شده خود را به نمایش گذاشته اند.
    مریم جمشیدی با بیان اینکه تمام غرفه ها به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است ، افزود: حتی برای تعداد افرادی که از راه دور آمده اند اسکان به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته است.
    وی هدف از برگزاری نمایشگاه مازرونی سره را نمایش دادن بخشی از توانمندی های زنان استان ، ایجاد انگیزه و تشویق برای افرادی که وارد این عرصه شده اند ، ایجاد انگیزه برای افراد بیکار در جامعه و همچنین ارائه فرهنگ آداب و رسوم غنی استان مازندران که در طول زندگی دهه اخیر مورد توجه کمتری قرار گرفته است عنوان کرد.
    مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ، یکی از مجموعه مطالبات زنان در استان را بحث مجوز آنها تلقی کرد و ادامه داد : تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا افرادی که برای گرفتن مجوز از لحاظ اداری دچار مشکل می شدند مشکلات انها را کم تر کنیم.
    جمشیدی به بحث آموزش و ارتقاء سطح آگاهی این افراد در زمینه کارآفرینی اشاره کرد و گفت : با تفاهم نامه ایی که میان ما و فنی و حرفه ایی انعقاد شده است ، افرادی که خواهان اموزش هستند با معرفی به فنی و حرفه ایی به صورت رایگان آموزش خواهند دید و از تسهیلات فنی و حرفه ایی برخوردار می شوند.
    وی با بیان اینکه داشتن بازارچه دائمی جزئی از مطالبات این افراد است ، افزود : با پیگیری های به عمل آمده شهرستان های بابلسر و تنکابن دارای بازارچه دائمی هستند که زنان کارآفرین در آنجا مشغول به فعالیت هستند ، همچنین در شهرستان های ساری ، قائمشهر ، آمل و نوشهر این بازارچه یا در حال پیگیری یا ساخت است.
    مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ، تمامی خانم هایی که در سراسر استان مازندران به نوعی مشغول فعالیت هستند را توانمند نامید و گفت : از سال 93 تا به امروز چیزی حدود 7 میلیارد تومان تسهیلات در بحث مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است و همچنین برای کسانی که در بحث تسهیلات دچار مشکل بوده اند با رفع مشکلاتشان توانستند تسهیلات خود را پرداخت کنند.
    مدیر کل فنی و حرفه ایی مازندران در حاشیه این نمایشگاه گفت که ارتباط فنی و حرفه ایی با امور بانوان در ارتباط با آموزش مهارتی زنان بی سرپرست ، بدسرپرست و خانم های سرپرست خانوار است که به آنها به صورت رایگان آموزش ارائه می دهیم .
    رضا گرزین با بیان اینکه آموزش های متعددی در بخش روستا ، شهر ، پادگان ، صنایع و غیره انجام می شود ، افزود: امسال 6 میلیون و 300 هزار نفر ساعت درمراکز دولتی و هفت میلیون و 500 هزار نفر ساعت در مرکز خصوصی آموزش دیده اند .
    وی با اشاره به اینکه امسال چیزی حدود 70 هزار نفر در بخش خصوصی و دولتی آموزش دیده اند ، گفت که این در حالی است که طی سال گذشته حدود 68 هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش دیده بودند.
    مدیر کل فنی و حرفه ایی مازندران به تفاهم نامه سه جانبه فنی و حرفه ایی با بانک کارآفرین امید اشاره کرد و گفت : چنانچه که در بین این بانوان افرادی طرح کارآفرینانه ایی داشته باشند ما با معرفی آنها به بانک ، بانک از سقف 10 تا 30 میلیون تومان به انها تسهیلات پرداخت می کند.
    گرزین اضافه کرد: همچنین افرادی که بخواهند از وام دغدغه پشتیبان استفاده و افرادی را تحت پوشش بیمه ایی خود قرار دهند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.
    این نمایشگاه همه روزه تا 6 اسفند ماه از ساعت 16 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت