رئیس سازمان صنعت و تجارت استان ایلام:

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه نوروز در ایلام برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه نوروز در ایلام برپا می‌شود.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه نوروز در ایلام برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، یارالله نصیری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تغییرات برخی اقلام مؤثر در سبد هزینه خانوارها اظهار داشت: دستیابی به بازارهای با ثبات تنها از طریق اصلاح قیمت‌ها محقق نمی‌شود و پارامترهای متعددی در تعیین شاخص قیمت‌ها تأثیر دارند.

    نصیری خاطرنشان کرد: شرط رسیدن به تعادل قیمتی در کالاهای مورد نیاز جامعه توجه با سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار مانند اصلاح یارانه‌ها، اصلاح نظام تعرفه‌ها، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی، حامل‌های انرژی، اصلاح نظام دستمزدها است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دست کاری در قیمت اقلام مورد نیاز مردم و همچنین بالا و پایین کردن قیمت‌ها به شیوه دستوری سبب شکل‌گیری بازار سیاه، رواج احتکار، بی‌نظمی در عرضه و تقاضا، گرانی و سایر مشکلات به همراه دارد.

    وی خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته در این دولت هم اکنون وضعیت عرضه و تقاضا در سه مرحله تولید، توزیع و نظارت در مسیر درست قرار دارد و در این بخش‌ها مشکل خاصی وجود ندارد.

    نصیری با اشاره به وضعیت بازار استان ایلام گفت: برخلاف غیر تولیدی بودن، کوچک بودن بازار، بن بست جغرافیایی و دوری از مراکز عمده تولید اما نرخ اقلام مورد عرضه در استان به نسبت میانگین کشوری در سطح خوبی قرار دارد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش مستمر بازار و کنترل روزانه قیمت اقلام ضروری سبد خانوارها افزود: از تعداد 43 قلم کالای بررسی شده از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد 30 قلم آنان با افزایش نسبی همراه بوده‌اند که بیشترین افزایش مربوط به سیب زمینی با 50 درصد و کمترین افزایش هم مربوط به کره با 4 درصد است.

    وی عنوان کرد: تعداد 6 قلم هم کاهش قیمت داشته‌اند که بیشترین کاهش مربوط به گوجه فرنگی با 25 درصد و کمترین کاهش مربوط به گچ ساختمانی با 5 درصد است، همچنین تعداد 4 قلم دیگر دارای قیمت ثابت و بدون تغییر بوده‌اند.

    نصیری به وضعیت بازرسی و نظارت بر بازار اشاره و تصریح کرد: تعداد کل بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در یازده ماهه سال جاری 59092 فقره بوده که از این میزان  2273 واحد متخلف شناسایی و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط ارجاع شده‌اند.

    وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلفاتی امسال را 6857 میلیون ریال عنوان کرد و بیشترین تخلف کشف شده را شامل گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و قاچاق دانست.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به برنامه‌های در دست اقدام برای روزهای پایانی سال و ایام نوروز اشاره و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، طرح فروش فوق‌العاده کالا،  تأمین و توزیع میوه و مرکبات شب عید، اجرای گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت و اهتمام ویژه به برنامه خدمات سفر نوروز 96 از مهم‌ترین آنها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت