در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان ؛

بیستمین دوره نمایشگاه لوازم‌خانگی اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان با حضور ۷۴ مشارکت کننده در محل نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان آغاز به کار کرد.

بیستمین دوره نمایشگاه لوازم‌خانگی اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ،در این دوره از نمایشگاه 74 مشارکت کننده در 9000 مترمربع فضای نمایشگاهی به ارایه نمونه های جدید محصولات و خدمات خود می پردازند.
    در این دوره نمایندگان استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم و البرز و همچنین نمایندگان فروش محصولات کشورهای آلمان، ژاپن، آمریکا، فرانسه، انگلستان، کره جنوبی و ترکیه حضور دارند.
    انواع لوازم خانگی، یخچال و فریزر، اجاق گاز، بلور و چینی، لوازم برقی خانگی، بخاری، تلویزیون، کولر گازی و چرخ خیاطی از جمله اقلامی است که در این نمایشگاه عرضه می شود و بازدیدکنندگان می توانند طی ساعات 16 تا 22 به بازدید از آن بپردازند.
    افزایش 30 درصدی متراژ از ویژگی های بیستمین دوره نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان است.
    دوو، اسنوا، امرسان، گلدیران، آلتون، الکترواستیل، مادیران، شهاب، پیلوت، چینی زرین، توس چینی، آرکوپال، بوش، بکو، سونی، آرچلیک، جنرال استیل، مولینکس، مورفی ریچارد، بلومبرگ، ایستکول، کاخلر، کارشر، کیپ، ژانومه و مارشال، نمونه برندهای داخلی و خارجی هستند که محصولات آن ها در این نمایشگاه عرضه می شود.
    معاون امور بازرگانی و توسعه صنعت و تجارت استان اصفهان نیز در نشست خبری پیش از مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان با بیان اینکه توجه به موضوعات حمایت از تولید داخلی و  مبارزه با قاچاق بسیار مهم است، اظهار داشت: طی یک سال اخیر ما با شرکت های مختلف تولیدکننده لوازم خانگی در ارتباط بودیم و آنها از حرکتی که در راستای مبارزه با قاچاق در کل بدنه دولت و حاکمیت صورت گرفته، احساس رضایت می‌کنند.
    محمد مجیری با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق از مرزها شروع و به خرده فروشی ختم می‌شود، بیان داشت: به اعتقاد دولت اگر قسمت خرده فروشی و قسمتی که کالا به دست مصرف کننده می‌رسد را ناامن کنیم، تقاضای قاجاق کالا کمتر خواهد بود و مصرف کنندگان قطعا به سمت کالای باکیفیت داخلی روی خواهند آورد.
    وی درباره کنترل نقل و انتقال کالا در داخل کشور، تاکید کرد: کنترل‌های بیشتر بر نقل و انتقال کالا در داخل کشور انجام شده و از اواخر سال 95 و اوایل سال 96 نیز  این اتفاق با جدیت صورت می گیرد.
    به گفته مجیری، از ابتدای سال جدید هیچ بارنامه‌ای برای حمل و نقل کالاها در کشور ثبت نمی‌شود و باید نقل و انتقال کالاها در سامانه جامع انبارها ثبت شده باشد.
    وی با اشاره به اینکه، این سامانه شامل انبارهای دولتی و بخش خصوصی و حتی فضاهایی کوچک تحت عنوان انبار و مرکز نگهداری کالا است و باید آن را اظهار و در این سامانه ثبت کنند، ادامه داد: این کار می‌تواند به جلوگیری از ورود کالای قاچاق و کنترل مراکز نگهداری کالای قاچاق کمک کند.
    وی با تاکید بر اینکه تمام این اقدامان در راستای حمایت از کالای داخلی است، افزود: اگر کالای داخلی حمایت شود، تولیدکننده به دنبال کیفیت کالا خواهد رفت.
    معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه مردم باید از تولید داخلی حمایت کنیم، تصریح کرد: مصرف کننده نباید کالای خارجی خریداری کند و تولیدکننده نیز باید برای بهتر شدن کیفیت کالا تلاش کند.
    وی همچنین با بیان اینکه بخش زیادی از کالاها وارداتی و بخش کوچکی از آن‌ها تولیدات داخل هستند. تصریح کرد: باید به سمت تقویت مجموعه‌های بزرگ تولیدی قدم برداریم و در حوزه لوازم خانگی درست کار نشده و باید برای رقابت با کالاهای باکیفیت دنیا تلاش کنیم.
    مجیری با بیان اینکه تاکنون تولید سنتی داشته‌ایم و اگر تکنولوژی تولید، تکنولوژی قدیم باشد نمی‌توان کالای مرغوب تولید کرد، گفت: البته قاچاق کالا انگیزه تولید کالای باکیفیت را از تولید کنندگان سلب می‌کند.
    وی با اشاره به مشکلات نداشتن نقدینگی واحدهای تولیدی، گفت: از ابتدای امسال این بحث مطرح شده و در استان اصفهان برای واحدهای کوچک و متوسط، حدود 1000 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده شد همچنین جلساتی نیز با بانک‌ها دستگاه‌های مختلف و واحدهای تولیدی برگزار شد و واحدهای تولیدی بیش از 750 میلیارد تومان دریافت کردند.
    معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت و تجارت استان اصفهان افزود: سه هزار میلیار تومان نیز برای واحدهای بزرگ که از 100 نفر به بالا اشتغال ایجاد کرده‌اند، در طی سفرهای وزیر اقتصاد اصفهان تخصیص داده شد. امیدوار هستیم که از ابتدای سال 1396 رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی مشهود شود.
    وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، اظهار داشت: تعداد فروشگاه‌های خُرد در ایران بسیار زیاد است و هیچ جای دنیا این تعداد فروشگاه نسبت به جمعیت نیست. با این حرکت کالای عرضه شده به مردم با قیمت مناسب تری عرضه خواهد شد.
    مجیری افزود: در اتحادیه‌ها تسهیلاتی برای خرید لوازم خانگی تاسیس داده نشده است اما برخی واحدهای تولیدی به روش‌های مختلف امکان خرید را فراهم کرده‌اند.
    وی در خصوص صادرات کشور گفت: نگاه به صادرات کشور همچون تولیدات سنتی است و واحدهای تولیدی باید خاص تولید کنند و درگیر مسائلی مانند بازرگانی نشوند.
    معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: باید شرکت های مدیریت صادرات در کنار واحدهای تولیدی ایجاد شوند و بتوانند کار تخصصی در حوزه صادرات انجام دهند.
    به گفته وی، با تشویقات وزارتخانه تا به حال در اصفهان حدود 10 شرکت مدیریت صادرات ایجاد شده که در حوزه‌های تخصصی برای صادرات تلاش می کنند. بیشتر لوازم خانگی تولید ایران به افغانستان و عراق صادر می شود.
    گفتنی است؛ این نمایشگاه تا نهم اسفند ماه دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت