با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور بلاروس؛

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک

عصر نمایشگاه- غرفه‌ ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ˝مینسک˝؛ نمایشی موفقیت‌آمیز را در این رویداد فرهنگی تجربه کرده و بسیاری از علاقمندان به کتاب را به این محل کشانید.

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور بلاروس، غرفه‌ ایران نمایشی موفقیت‌آمیز را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک تجربه کرد.

    گفتنی است ،اگرچه حضور ایران در این نمایشگاه اتفاق ویژه و بدیعی نبود و در سالیان گذشته هم غرفه‌ ایران شماری از کتب منتشر شده‌ داخل خاک این کشور را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلاروس عرضه می‌کرد، اما در سال جاری ایران دست به کار بدیعی زده و در کنار 50 عنوان کتاب فارسی تازه، بیش از 150 عنوان هم کتاب روسی را به نمایشگاه آورد تا از نظر تنوع و شمار عناوین بالاتر از تمامی ناشران دیگر و غرفه‌های موجود در نمایشگاه بایستد.

    وجود شماری از کتاب‌های هنری و مجموعه‌های نفیس هنر ایران و بالاتر از آن عرضه‌ برگردان گنجینه‌ ادبیات فارسی به زبان روسی هم بهانه‌ دیگری به‌دست ادبا، هنرمندان و هنردوستان داده تا با استقبال چشمگیر خود لحظه‌ای این غرفه را خالی نگذارند.

    همچنین غرفه‌ کتاب ایران با دعوت از یکی از اساتید به‌نام خوشنویسی، یک «مسترکلاس» دو روزه را برای این رشته برگزار کرده که بازدیدکنندگان نمایشگاه، به این حرکت هم روی خوشی نشان داده و به گفته‌ سید عبدالمجید شفایی، کاردار فرهنگی سفارت ایران در بلاروس: "برآیند این حرکت‌ها توانست به خوبی هدف ما را در عرضه دامنه‌ وسیعی از هنر و فرهنگ ایران محقق کند."

    به گزارش هنر آنلاین ،بنا به گفته‌ برگزارکنندگان، نمایشگاه سال آینده قرار است میزبان حرکت‌های تازه‌تر و گسترده‌تری از ایران و بلاروس در جهت این همنشینی فرهنگی زیبا باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت