با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اساتید خوش نویسی ؛

نمایشگاه خوشنویسی جادوی جاودان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «جادوی جاودان» با آثار سید علی فخاری و حمید نیرومند خوش نویسان کشور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اساتید خوش نویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

نمایشگاه خوشنویسی جادوی جاودان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، فخاری هنرمند خوش نویس کشور در مورد این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه جادوی جاودان در فرهنگسرای نیاوران میزبان 120 تابلوی خط استان قزوین پایتخت خوش نویسی ایران است.
    وی گفت: از این تعداد 54 اثر که اغلب به صورت شکسته نستعلیق هستند از کارهای بنده بوده و 48 اثر نیز که به صورت نستعلیق نوشته شده اند از آثار استاد نیرومند است.
    وی اظهار داشت: این آثار خوش نویسی بنده حاصل 30 سال فعالیت هنری، خوش نویسی با سبک شکسته نستعلیق و نستعلیق است.
    این هنرمند در ادامه خاطر نشان کرد: آثار این نمایشگاه در ابعاد 70 در 100 و 50 در 70 ارائه شده است.
    فخاری اظهار داشت: بنده تا کنون 20 نمایشگاه انفرادی در ایران و کشورهایی مانند ترکیه ، فرانسه و آلمان برگزار کرده ام و این بیست و یکمین نمایشگاه من به شمار می رود که به همراه حمید نیرومند برپا شد.
    وی ادامه داد: خوش نویسی زیربنایش ادبیات، شعر ، موسیقی و نقاشی است و بیشتر آثار بنده نیز متون آیات قرانی و شعرای نامدار کشورمان است.
    وی خاطر نشان کرد: بنده سعی کردم تلفیق هنرهای یاد شده را با خوش نویسی ارائه کنم و مطالبی به عنوان نمادی از این هنر در معرض دید علاقمندان بگذارم.
    فخاری تصریح کرد: بیستمین نمایشگاه انفرادی بنده در قزوین بود اما بسیاری از اساتید نتوانستند در ان حضور یابند بر همین اساس سعی کردیم این نمایشگاه را در تهران برگزار کنیم تا آثارم که مربوط به 10 تا 15 سال گذشته است را مورد قضاوت اساتید قرار دهم.
    وی ادامه داد: بیشتر فعالیت های هنرهای تجسمی در تهران خلاصه می شود و با توجه به اینکه بیشتر اساتید خوش نویسی نیز در تهران حضور دارند و از طرفی به دلیل بررسی و نشست های هنری موجود در تهران یک هنرمند تمایل بیشتری برای برگزاری نمایشگاه در تهران دارد.
    فخاری خاطر نشان کرد: بسیاری از اساتید در عرصه خوش نویسی در تهران حضور دارند بنابراین افرادی که بخواهند هنر خود را به صورت حرفه ای ادامه دهند ملزم به برقراری ارتباط با اساتید بزرگ هستند.
    حمید نیرومند نیز اظهار داشت: تا کنون در 25 کشور جهان از جمله قطر، کویت، مالزی ، تایلند ، تاجیکستان ، امارات ، سنگاپور، سوریه ، بنگلادش ، پاکستان و غیره آثارم را به نمایش درآوردم.
    وی در خصوص این نمایشگاه نیز گفت: خوش نویسی یک هنر سنت گراست و بنده به همراه استاد فخاری سعی کردیم در این نمایشگاه چه در بحث شیوه، نوع نگارش و موضوع سنت های خوش نویسی ، چه در خط شکسته نستعلیق و چه در خط نستعلیق رعایت کاملی داشته باشیم تا از نظر دید بصری یک ارتباط معنوی میان مخاطب و آثار ارائه شده ایجاد شود.
    نمایشگاه جادوی جاودان از ششم اسفند تا 11 اسفند ماه از ساعت 10 الی 19 و جمعه ها از ساعت 14 تا 19 در فرهنگسرای نیاوران بر پا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت