در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛

نمایشگاه آثار هنر سوزن دوزی سیستان و بلوچستان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار هنر سوزن دوزی مرضیه دیزنگیان هنرمند پیشکسوت به حمایت دفترصادرات معاونت صنایع دستی در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی پذیرای علاقه مندان است.

نمایشگاه آثار هنر سوزن دوزی سیستان و بلوچستان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، مرضیه دیزنگیان هنرمندپیشکسوت  سوزن دوزی کشورمان که  از سال  78 در این حرفه سابقه دارد،  درمورد فعالیت خود  در این سال ها گفت :  از سال78فعالیتهای آموزشی و درآمدزائی برای خانوارهای کم درآمد حاشیه زاهدان و دیگر شهرها و روستاها استان سیستان بلوچستان را  شروع و بعد از یک سری آموزش های درآمدزائی و اشتغالزائی برای آنها از طریق  دانش و هنر سوزن دوزی و سکه دوزی که یک سنت اجدادی برای این مردم است، توانستیم با تولید وسایل سوزندوزی و سکه دوزی کارهایی تهیه کنیم که در شهرستان ها قابل استفاده و فروش باشد.

    وی در ادامه افزود: به منظور آشناسازی و رشد وتوسعه رشته سوزن دوزی سعی کردیم از دانش روز، کارهای مورد علاقه مردم در شهرهای بزرگ مانند تهران را تهیه و در نمایشگاه هایی که از ما دعوت می شد، به فروش برسانیم که خوشبختانه با اجرای این روش و پروژه سنگین، تحول و تغییری چشمگیر در زندگی آنها داده شده و به درآمد نسبی رسیده اند.

    دیزنگیان با اشاره بر لزوم حمایت از خانواده های سیستانی در راستای ایجاد شغل اضافه کرد: با فعالیت های صورت گرفته هم اکنون این خانواده ها می توانند با حمایت انجمن پشتیبان کودکان و زنان روی خط فقر،   فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس داخل شهر بفرستند. یکی از این نمایشگاه ها، همین نمایشگاه فعلی است که میهمان سازمان میراث فرهنگی هستیم که در آن بیش از 100 تکه سوزندوزی، آیینه دوزی و خامه دوزی سیستان و بلوچستان  از انواع شال، جا نماز، کوسن، نوارهای مخصوص لباس و... و. با نقش ها و رنگهای سنتی زیبا ، به نمایش گذاشته شده  است.

    وی در ادامه چنین بیان کرد : گروه های زنان سوزن دوز با محوریت پس اندازهای خرد شان فعالیت می کنند، از سال 1389 این گروه ها به طور جدی در کنار هم روی هنر اجدادی شان که سوزن دوزی ست تمرکز کردند و در سال 1393 با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان موفق شدیم نهاد «خانه هدی» را بطور رسمی افتتاح کنیم و در سال جاری این نهاد در استانداری ثبت رسمی شد.

    هنرمند پیشکسوت مرضیه دیزنگیان در پایان با آرزوی موفقیت برای تمام هنرمندان ایران عزیز از معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی برای فراهم آوری این فرصت  تشکر نمود.

    این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از 7 تا11  اسفند ماه  در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت