در حاشیه کتاب‌گردی معاون وزیر ارشاد مطرح شد

سی امین نمایشگاه کتاب از دوره قبل بهتر برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مراسم دیدار سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و ادب ، در کتابفروشی پیام عدالت برگزار شد.

سی امین نمایشگاه کتاب از دوره قبل بهتر برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  پس از حضور در کتابفروشی پیام عدالت، در گفت‌وگو با  مدیرمسئول کتابفروشی پیام عدالت  با بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی آشنا شد و در جریان مشکلات و چالش‌های آن قرار گرفت.

    وی در این دیدارگفت: کتابگردی هر هفته معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد توجه بیشتر به کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود. از این رو از مدت‌ها پیش برنامه داشتیم که به کتابفروشی پیام عدالت بیاییم اما به دلیل تقارن برنامه‌‌ریزی حضور در این کتابفروشی با نا هماهنگی ها  و سپس مواجه شدن رویدایدهای خاص در کشور و برنامه‌های موجود، اکنون فرصت شد تا خدمت اهالی فرهنگ دوست این کتابفروشی برسیم.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتشارات پیام عدالت جزو انتشاراتی است که ناشرین خانوادگی محسوب میشوند که توفیق خوبی برای فرهنگ کشورمان است.

    در ادامه، مدیر انتشارات  پیام عدالت اظهار کرد: در حال حاضر این انتشارت بیش از 600 عنوان کتاب محصول دارد و بیشتر کتابها در حوزه کتاب مرجع قرار دارند. همچنین انتشار 40 عنوان کتاب مرجع که جمع آوری آنها نزدیک به 3 سه سال به طول انجامیدکه هزینه انتشار آنها هزینه ای  بالغ بر 800 میلیون تومان  هزینه تولید این کتاب ها شده است.

    صالحی مبنی بر تاثیر این کتابگردی چیست گفت: یکی از اهداف این کتابگردی این است که در فضای کاملا فرهنگی با اهالی فرهنگ و نشر گفت و گو می‌کنیم و اگر مسائل و مشکلات دوستان را می‌شنویم و در حد توان آنها را برطرف می‌کنیم. و دیگری اینکه کتابفروشی‌ها را مورد توجه قرار می‌گیرند و اینها سرمایه‌هایی هستند که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

    وی ادامه داد: در دو هفته آینده طرح حمایت و تجهیز از تاسیس توسعه کتابفروشیها با حمایت مشترک وزارت ارشاد و بانک شهر در تهیه دستورالعمل های اجرایی آن هستیم که در چند روز آینده مطرح  و اعلام می‌شود.

    صالحی درباره میزان آمادگی شهر آفتاب برای سی امین نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به مشکلات زیادی که در سال اول داشتیم و رضایت نسبی از نمایشگاه بود که برای سال آینده وزارت ارشاد بهمراه ناشران  از تجربیات یکدیگر استفاده می کنند . به نظرم سال آینده نمایشگاهی خوب و بهتری نسبت به دوره بیست و نهم شاهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت