با حضور ایران ؛

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تونس

عصر نمایشگاه- سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس از ۲۵ مارس تا سوم آوریل سال جاری میلادی با حضور ایران برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تونس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس در فاصله 25 مارس تا سوم آوریل سال 2016 با شعار آشتی با کتاب برگزار خواهد شد.

    در این نمایشگاه بیش از 198 ناشر، توزیع کننده و نویسنده مشارکت خواهند کرد.

    عادل خضر مسئول برگزاری نمایشگاه مذکور گفت: این دوره تحت عنوان آشتی با کتاب و تجدید رابطه میان کتاب و خوانندگان کتاب که آرام آرام از مطالعه دور خواهند شد برگزار خواهد شد.این شعاری برای تشویق و تحریک خوانندگان کتاب است.

    وی در ادامه بیان کرد: جایگاه کتاب و نقش آن در فرهنگ باید احیا شود تا از فرهنگ های دیگر و تجارب آنها آگاهی به دست آید.

    عادل خضر اعلام کرد: انتظار می رود که در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس 21 کشور شامل الجزایر، مغرب، لیبی، مصر، سوریه، لبنان،عمان، عراق، عربستان، امارات، کویت،اردن، ترکیه، ایران، فلسطین، قطر، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و چین مشارکت کنند.

    وی ادامه داد:این نمایشگاه جوائز تشویق کننده برای ناشرین اختصاص می دهد از جمله جایزه ادبیات کودکان، جایزه تحقیق و ترجمه و جایزه کتاب هنر و جایزه ناشر سال 2016 و ارزش مالی هر یک از جوایز 10 هزار دینار معادل 5 هزار دلار است.

    خضر تصریح کرد: در زمینه نویسندگی و خلاقیت جوایزی به ارزش 15 هزار دینار در نظر گرفته شده است که شامل چهار تخصص ادبیات شامل شعر ،داستان کوتاه ، روایت و مقاله است و این به منظور ایجاد رقابت و ارائه کارهای فرهنگی خلاقانه است.

    او در ادامه بیان داشت: انتظار می رود که فرانسه میهمان افتخاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس باشد به گونه ای که غرفه ویژه ای برای نویسندگان و ناشرین فرانسوی اختصاص یافته است.شخصیت های ادبی برجسته در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و فعالیت های مختلفی به این مناسبت برگزار می شود همچنین جایزه کاربری ادبیات الهام گرفته از نمایشگاه های بین المللی دیگر با عنوان شعار کاربر طلایی در نظر گرفته شده است و این برای همه شبکه های اجتماعی است.

    به گزارش مهر ،در حاشیه این نمایشگاه همایش بین المللی با عنوان فرهنگ در برابر تروریسم و نیز همایش های دیگر از جنش ادبیات، تئاتر ، شعر ، روایت ، قصه و نقد ادبی با مشارکت ادبا و شعرا و چهره های فرهنگی از تونس و کشورهای شرکت کننده برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت