مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد

برگزاری نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با بیان اینکه ظرفیت اصفهان در حوزه هنر خوشنویسی مغفول مانده است، اظهار داشت: از سویی اصفهان از قرن‌ها پیش محل زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان بوده است و بر  این اساس با برگزاری جلساتی با نمایندگان ادیان تصمیم ما بر آن شد تا با برگزاری جشنواره سالیانه جایگاه اصفهان را در چشم دنیا به تصویر بکشیم.

    وی افزود: از سویی بیش از یک هزار و 200 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز در اصفهان زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد ظرفیت اصفهان در حوزه هنر خوشنویسی مغفول مانده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: با  توجه به مطالب فوق جشنواره هنر توحیدی هر ساله در هفته وحدت برگزار و نخستین هنری که تصمیم به بازیابی آن گرفته شد، هنر خوشنویسی بوده است.

    وی ادامه داد: بر این اساس اختتامیه نخستین دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی فردا با تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود و نمایشگاهی از آثار منتخب این جشنواره نیز در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

    حجت‌الاسلام ارزانی گفت: مراسم گشایش این نمایشگاه از ساعت 17 تا 18 در محل موزه و از ساعت 18 و 30 تا 20 و 30 نیز در کتابخانه مرکزی همراه با مراسم تجلیل خواهد بود. 

    وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های جانبی در حاشیه برگزاری این نماشگاه تاکید کرد: کارگاه‌های جنبی این نمایشگاه نیز به صورت آموزش تئوری و عملی با عناوین سبک شناسی در خط نستعلیق، پیرایش و سیر تحول خط شکسته، آشنایی با اسباب کتابت، ترکیب در سیاه مشق، کاغذسازی، کارگاه نقاشی‌خط، قالب های مختلف سیاه مشق توسط اساتید برجسته خوشنویسی در محل موزه هنرهای معاصر از 9 تا 18 اسفندماه برگزار می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: غلامرضا وکیلی، شمس الدین ابوالوفا حسینی، علی خیری، شفیعی، مجتبی شریفی، مصطفی رضایی، مهدی فروزنده و علی فرزانه از جمله اساتید این کارگاه‌های خوشنویسی هستند.

    گفتنی است نمایشگاه آثار نخستین دوسالانه هنر توحیدی در رشته خوشنویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، همکاری انجمن خوشنویسان اصفهان و موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت