مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان:

دومین نمایشگاه عکس نوروز در سنندج برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از برگزاری دومین نمایشگاه عکس با موضوع نوروز در سنندج خبر داد.

دومین نمایشگاه عکس نوروز در سنندج برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، محسن علوی گفت: اسفند ماه سال جاری در تاریخ دوم و سوم اسفند چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان کردستان برگزار شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: در برگزاری کنگره معماری استان در نظر داشتیم که نمایشگاه عکسی برگزار کنیم و فراخوان آن را در بین مردم اعلام کردیم تا علاقه مندان آثار خود را ارسال کنند.

    علوی گفت: در این نمایشگاه 115 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شد که با نظر هیات انتخابی 44 عکس برای نمایش عمومی در نمایشگاه منتخب شد.

    وی افزود: این نمایشگاه به مدت دو روز در دانشگاه فرهنگیان محل برگزاری کنگره به نمایش گذاشته شد و به مدت چهار روز نیز از روز چهارشنبه چهارم اسفند در گالری سوره سینما بهمن به نمایش عموم گذاشته شد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: از بین 44 عکس منتخب هشت اثر به عنوان عکس برتر برای گرفتن جایزه انتخاب شدند که در پایان داوری به پنج اثر آن جایزه تعلق گرفت.

    علوی با بیان اینکه عکس ها نقش مهمی در معماری دارند، گفت: عکس ها مکمل نوشته ها هستند و می توانند معرف معماری هرجایی باشند و ما می خواهیم تاریخ ازدست رفته معماری را با عکس ها ترمیم کنیم.

    وی افزود: هدف اداره میراث فرهنگی استان کردستان جلب کردن توجه هنرمندان به معماری استان است و کسانی نیز که از این آثار دیدن می کنند با معماری متنوع در استان کردستان آشنا شوند.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از برگزاری دومین نمایشگاه عکس نوروز خبر داد و گفت: اولین نمایشگاه عکس های نوروز سال قبل برگزار شد و امسال نیز در صدد برگزاری جشنواره عکس و فیلم نوروز هستیم اما نگاه خود را بر جشنواره عکس متمرکز کرده ایم و از عکاسان می خواهیم که از این نمایشگاه حمایت کنند.

    گفتنی است، در این مراسم به شرکت کنندگان از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گواهی شرکت داده شد و عکاس های شاخه وان عثمانی، سالار ارکان، سروش منصوری، نایاب پاک سرشت، میلاد مولودی موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند و ئاسو چناره، ساجد حق شناس، فاطمه مروتی موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت